Piatok26. apríl 2024, meniny má Jaroslava, zajtra Jaroslav

Revolučný Volkswagen ID.3 na vlastnej koži!

PR článok Zobraziť galériu (4)
(Zdroj: Volkswagen)

Len málo modelov v histórii Volkswagenu bolo takých dôležitých, ako je dnes ID.3. Patria medzi ne také ikony, ako VW Beetle či prvý Golf. Aký teda je Volkswagen ID.3?

Budúcnosť je široký pojem. Povedať, že budúcnosť je každým dňom bližšie, je básnická fráza. Nám sa však hodí a tak si ju požičiame. Práve elektromobil Volkswagen ID.3 totiž tú budúcnosť v určitom zmysle predstavuje. Pred pár rokmi sa svetu ukázal jeho koncept, takmer sériové auto sme si detailne pozreli na frankfurtskom autosalóne, už prebehla dokonca aj vlna predobjednávok. Ďalší logický krok je teda prvá jazda.

Revolučný Volkswagen ID.3 na
Zobraziť galériu (4)
 (Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen umožnil hŕstke vybraných ľudí vyskúšať si model ID.3 z testovacej flotily, na ktorej sa skúma spoľahlivosť, podstupuje tortúru v púšťach či arktických podmienkach, na rozbitých cestách polocivilizovaného sveta ale aj na nemeckých diaľniciach. Aké sú teda prvé dojmy?

Jazdili sme na prototype Volkswagen ID.3 1st, teda na prvej, limitovanej edícii so špeciálnou výbavou a tzv. „Performance upgrade“, ktorý umožňuje autu dosiahnuť 100 km/h za približne 7 sekúnd miesto sériových 9. Volkswagen ID.3 1st má 58 kWh batériu, výkon 150 kW a dojazd 420 km podľa WLTP. Toľko k základným parametrom.

Revolučný Volkswagen ID.3 na
Zobraziť galériu (4)
 (Zdroj: Volkswagen)

Napriek tomu, že ID.3 má batériu uloženú v podlahe a tým pádom aj vyššie sedenie, spoza volantu to nie je veľmi cítiť. Môže za to vyššia stavba palubnej dosky a dobré umiestnenie pedálov a volantu voči sedadlu vodiča. Miesto tradičného voliča prevodovky je tu otočný ovládač vpravo za volantom, ktorým si volíte klasické režimy P, R, N a D ako na automate, avšak je tu navyše režim B, ktorý v maximálnej miere využíva rekuperáciu batérií na brzdenie. Nie je však čas na skúmanie odkladacích priestorov. Vyhradených 10 minút na testovacej trati Lausitzringu treba využiť naplno. K dispozícii je rýchlostná dráha s klopenými zákrutami, slalom a na konci priestor pre vyskúšanie agility a obratnosti.

Revolučný Volkswagen ID.3 na
Zobraziť galériu (4)
 (Zdroj: Volkswagen)

ID.3 sa napriek plnému obsadeniu rozbieha absolútne nenútene. Pískanie elektromotorov je potlačené na minimum. Na rovinke predvádza úctyhodné zrýchlenie a najmä perfektnú reakciu na plynový pedál. Bez problémov sa rozbieha na 160 km/h. Klopenú zákrutu prechádzame trochu pomalšie. Zo stability auta však cítiť, že toto je Volkswagen. Riadenie aj správanie auta vo vyšších rýchlostiach sú príkladné. Nasleduje slalom. Tu sa zas ukazuje skvelé rozloženie hmotnosti a nízke ťažisko. Na výjazde opäť plný plyn, ktorý by rezultoval v riadený šmyk, ak by nezasiahla stabilizácia. Áno, Volkswagen ID.3 má zadný náhon.

Aké sú teda prvé dojmy? Tie nájdete na stránke www.volkswagenblog.sk, kde sa nachádza kompletný report z jazdy a aj video.

- reklamná správa -

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu