Brusel chce zmeniť život dovolenkárom: Tieto zmeny pripravuje! | Topky.sk

Pondelok, 14. október 2019. Meniny má Boris, zajtra Terézia.

Brusel chce zmeniť život dovolenkárom: Tieto zmeny pripravuje!

Zdroj: dromedar.sk
10.07.2013 16:20

BRATISLAVA - Vybavovanie dovolenky, to nie sú iba dlhé hodiny hľadania. Je to často aj o dúfaní, že ste si vybrali serióznu cestovku, aerolinky, hotel, výlety... a niekedy aj o päťhodinovom čakaní na letisku, alebo sklamaní z hotela, ktorému do katalógu akosi prikrášlili fotky. Európska komisia aktuálne informovala o posilnení práv cestujúcich voči firmám a cestovným kanceláriíám.


Anna si rezervovala let a ubytovanie na 4 noci v Ríme cez internetový portál, ktorý umožňuje zostavenie dovolenky podľa vlastných predstáv – nakombinovaním viacerých cestovných služieb. Rezervácia prebehla v rámci jednej webstránky a ukončila sa platbou, ktorá bola súčtom jednotlivých položiek. Po príchode na hotel Anna zistila, že na izbe netečie voda. Keď sa Anna sťažovala priamo na telefonickej linke internetového portálu, operátor jej oznámil, že problém si musí vyriešiť priamo s personálom hotela. Anna si napokon musela nájsť iný hotel. Stratila 3 hodiny pri riešení problému, 3 eurá pri telefonovaní, a zaplatila dodatočných 200 eur za náhradný hotel.

Aj takýto príklad uvádza správa Európskej komisie. Komisia za aktuálne zamerala práve na spoločnosti, ktoré poskytujú klientovi dovolenku podľa jeho vlastných predstáv. Teda namiesto kompletného zájazdu si sami vyberiete spôsob a čas dopravy, ubytovanie, či iné služby. Cestovka, či internetový portál v tomto prípade slúži iba ako sprostredkovateľ. Podľa nových pravidiel by sa už sprostredkovateľ nemal vyzúvať zo zodpovednosti tak, ako v prípade Anny.

Mali ste už problémy s cestovnou kanceláriou?

Nová smernica dáva viac práv zákazníkom. "Spotrebiteľovi umožní ukončiť zmluvu pred odchodom na cestu, pričom organizátorovi zaplatia primerané odškodnenie. Spotrebitelia takisto budú môcť odstúpiť od zmluvy v prípade prírodnej katastrofy, alebo občianskych nepokojov v destinácií," informuje Eurokomisia. Nová smernica zároveň zavádza povinnosť pre cestovky riešiť sťažnosti klientov, ktorí si od nej služby kúpili. Nemal by sa tak opakovať prípad "my sme len sprostredkovatelia, sťažujte sa na mieste".

Eurokomisia sľubuje aj lepšiu kontrolu predražovania služieb a dohľad nad ďalšími právami dovolenkárov voči cestovkám.


Nástroje k článku



ZDROJ: Ho
FOTO: Archív

Nahlásiť chybu

Najčítanejšie články