Štvrtok, 9. február 2023. Meniny má Zdeno, Zdenko, Ronald, zajtra Gabriela.

STV v relácii Pod lampou so Šťastným porušila zákon

Galéria fotiek (1)

BRATISLAVA - Rada pre vysielanie a retransmisiu dnes rozhodla, že marcová diskusná relácia STV Pod lampou o odvolaní Petra Šťastného z postu manažéra hokejovej reprezentácie nebola vyvážená.


Šťastný tam hovoril o svojom spore so šéfom zväzu ľadového hokeja Jurajom Širokým, ten však na nakrúcanie nemohol prísť. Moderátori nechali Šťastného rozprávať bez oponenta. Zabezpečiť všestrannosť informácií a pluralitu názorov je pritom jednou zo základných povinností vysielateľov. STV tak dostala upozornenie na porušenie zákona. Objektívnosť relácie z 30. marca 2006 spochybnili krátko po jej odvysielaní aj viacerí členovia Rady STV. Bývalý riaditeľ televízie Richard Rybníček však na aprílovom zasadaní rady tvrdil, že dramaturg konal správne. Podľa Rybníčka by zmena témy či skrátenie relácie nebolo riešením problému, že Šťastnému chýbal partner do diskusie. "STV si má určovať témy sama a nemá sa riadiť externým prostredím," povedal rade. Podľa neho v programe dostala priestor aj druhá strana, keďže moderátor Štefan Hríb na začiatku prečítal Širokého vyjadrenie. Člen rady Ladislav Straka po odvysielaní relácie žiadal, aby z nej odvolali moderátora Štefana Hríba, pretože tam "reprezentuje svoje názory a zneužíva reláciu na propagáciu svojho týždenníka". "Nie je možné, aby STV nechala niekoho dve hodiny rozprávať, keď to má byť diskusná relácia," krútil hlavou. Podľa neho to bol vrchol zneužitia verejnoprávnej televízie. Rada STV, kontrolný orgán verejnoprávnej televízie, však nakoniec búrlivú debatu ukončila bez jasného záveru, či odporúčania vedeniu. Licenčná rada tiež dnes pokutovala televíziu Markíza za vysielanie skrytej reklamy v aprílových Televíznych novinách. Televízia Markíza má za upútavky na relácie Nevesta pre milionára a Reflex zaplatiť spolu 350.000 korún. Reklama má byť podľa zákona oddelená od programu. Rovnaký problém rada rieši aj v prípade STV. TV JOJ dnes dostala pokutu 20.000 korún za to, že scény v Televíznych novinách, ktoré boli nevhodné pre mládež, neoznačila správnym piktogramom.


 
 

Najčítanejšie články