Piatok, 24. november 2017. Meniny má Emília, zajtra Katarína.

Kandidát na bratislavského župana Milan Ftáčnik bol ONLINE: Nie je to o prachoch, o ľuďoch

Milan Ftáčnik
Milan Ftáčnik
25.10.2017 10:05

BRATISLAVA - Tuhý boj o post bratislavského župana má viacero favoritov, podľa prieskumov je však jeden z nich predsa len bližšie k víťazstvu. Na vaše otázky dnes odpovedal Milan Ftáčnik.


Ftáčnika (60), ktorý kandiduje ako nezávislý, zdobí bohatá politická kariéra. Okrem už spomínaného pôsobenia ako starostu Petržalky (2006 - 2010) a primátora Bratislavy (2010 - 2014) mal v rokoch 1998 až 2002 aj rezort školstva. 


Online rozhovor

10:07 - otázka od: Martin Dobrý deň p. budúci župan, čo Vás motivuje neustále kandidovať do funkcií, ktoré potrebujú pokrok a zmysluplné riešenia? Ďakujem za odpoveď. Bratislavčan Martin Mojou najsilnejšou motiváciou je snaha urobiť niečo pre zlepšenie života ľudí. Mám skúsenosti z funkcie starostu Petržalky, aj primátora Bratislavy, mám výsledky, na ktorémôžem nadviazať, a práve svoje skúsenosti chcem využiť na riešenie problémov, ktoré trápiaobyvateľov Bratislavského kraja.

10:08 - otázka od: František Pán Ftáčnik, bol by som rád keby ste sa ako budúci primátor zasadil za to aby boli vybudované nadzemné parkovacie domy v meste za rozumnú cenu. Prečo to vedia napr. v Hamburgu, Rotterdame, Bruseli, Alžíri a u nás to nejde ? Kandidujem na funkciu predsedu kraja. Parkovanie, vrátane parkovacích domov je naozaj v kompetencii primátora a mestského zastupiteľstva, takže toto Vám nemôžem sľúbiť.

10:11 - otázka od: KARINA Ako chcete pan Ftacnik dosiahnut, aby spolocnost Slovaklines aku zmluvny dopravca BSK zacal poskytovat sluzby na urovni standardov beznych v okolitych regionoch(Vieden, juzna Morava) a to intervalove CP,primeranu dopravnu obsluznost cez vikendy,vo vecernych hodinach do polnoci denne,nasadzovanie nizkopodlaznych vozidiel vhodnych na prepravu hendikepovanych osob a rodicov s kocikmi,nakolko SL pred nedavnom nakupil niekolko desiatok na tento ucel nevyhovujucich vysokopodlaznych vozidiel z dotacie BSK.Ako perlicka-SL expres prevadzkuje komercnu linku do Hainburgu nizkopodlaznym vozidlom , ktore si pravdepodobne zapoziciava od SL regio,ktore bolo zakupene tiez z dotacii BSK. Za odpoved vopred dakujem,Karina Bratislavský kraj je objednávateľom výkonov v prímestskej autobusovej doprave. To, čo ste popísali, ako intervalové cestovné poriadky, nízkopodlažné autobusy a ďalšie zlepšenie, to mám vo svojom volebnom programe, ale som presvedčený, že práve toto mal robiť kraj pod vedením doterajšieho predsedu Pavla Freša. Keďže to nerobí, tak som sa rozhodol kandidovať, aby som to urobil ja. Riešením je totiž lepšia doprava, nie doprava zadarmo.

10:17 - otázka od: Nela Dobrý den, cim by ste ma presvedcili aby som Vas volila,ked ste uz boli starostom petrzalky,primatorom BA a zasadne ste nezlepšili dopravnu situaciu v Bratislave vratane parkovania? Dopravnú situáciu v Bratislave ovplyvňuje aj to, čo sa deje mimo mesta. Lebo denne prichádzajú z kraja do Bratislavy z aprácou ľudia, ktorí prichádzajú v osobných autách a čakajú v zápchach zhruba hodinu. To aje ovplyvňuje aj život v meste, na Račianskej a všetkých ďalších vstupoch do mesta. Toto chcem riešiť ponukou kvalitnej verejnej dopravy, ktorá bude skutočne integrovaná, bude mať krátke prestupové časy, pravidelný takt, aby ste vedeli, kedy ide ďalší spoj. Čo sa týka mojej funkcie primátora Bratislavy, postavili sme po 25 rokov prvé nové električkové koľajnice do Petržalky a vybavili sme, aby Európska komisia podporila finančne aj ich pokračovanie až na koniec Petržalky. Podarilo sa mi získať 300 mil. eur z európskych fondov, ktoré pôvodne mali ísť na železničnú dopravu a komisia ich presmerovala na podporu verejnej dopravy v Bratislave. Vidíte ich v rekonštruovanom moste a v tej novej električkovej trati,, a vidíte ich v nových električkách a nových trolejbusoch. To sú kroky, ktoré zatraktívnili mestskú hromadnú dopravu, samozrejme, treba robiť ďalšie.

10:22 - otázka od: Daniel Novomesky Ak budete zupanom Vy, bude MHD alebo aj ina doprava pre obyvatelom BK zadarmo? Návrh Pavla Freša na dopravu zadarmo považujem za zúfalý pokus z jeho strany prekryť to, že je vo funkcii predsedu kraja už 8 rokov a nemá sa veľmi čím pochváliť. Myšlienka je veľmi lákavá, lebo ľudia nemusia riešiť, že odkiaľ sa to zaplatí. Ale zodpovedný politik to musí vedieť. A Pavol Frešo doteraz nezverejnil žiadny prepočet, ako chce zaplatiť túto myšlienku v podmienkach kraja, mesta (na ktoré mimochodom nemá žiadny vplyv), ale aj v podmienkach železníc. Hovorí, že ak to urobili v Talline, tak to dokážeme aj my. Ale Tallin má iné podmienky ako má Bratislava, majú dvakrát väčší ročný rozpočet ako Bratislava, hoci majú porovnateľný počet obyvateľov. Ale po zavedení dopravy zadarmo sa im takmer zdvojnásobili výdavky na mestskú dopravu, ktoré platia z rozpočtu. Ak sa toto stane v Bratislave, tak ju to finančne položí. Takže dopravu zadarmo nepovažujem za ekonomicky reálny projekt, ale za reklamný marketingový ťah pred voľbami. Mojim programom je lepšia doprava, ktorá bude pre ľudí atraktívna, ktorí bude spoľahlivá, rýchla a pohodlná.

10:31 - otázka od: Martýr Pán Ftáčnik, označujú Vás za sivú sivotu. To, čo potrebuje župa je však rozhodnosť a nejaké činy. Nie PR agentúrou odobrené bláboly pre médiá. Čiže - povedzte mi 3 konkrétne kroky, ktoré chcete spraviť, aby ste vyriešil situáciu s dopravou v Bratislave a okolí! Ja Vám ďakujem. Napísal som ich na portál imhd, ktorá sa roky venuje verejnej doprave, takže tam ich nájdete viac. 1. Chcem ľuďom ponúknuť atraktívnejšiu železničnú dopravu do Bratislavy z regiónu, lebo vlaky nestoja v zápche. To znamená zaviesť pravidelný interval pre vlaky v okrese Malacky, Pezinok a Senec, ktorá bude 30 minút v špičke a 60 minút mimo špičky, vrátane posilnenia večerných spojov. Chcem spolu s obcami a mestami uľahčiť ľuďom prístup na železničnú stanicu, vybudovaním odstavného parkoviska, cyklotrasy s možnosťou odložiť si bicykel akoo aj kavydlovú autobusovú dopravu, ktorá bude voziť ľudí na stanicu. 2. Chcem zaviesť intervalové cestovné poriadky v prímestskej autobusovej doprave, zabezpečiť lepšiu prestuponosť spojov, najmä medzi vlakom a autobusom, viac spojov tam, kde chýbajú a nízkopodlažné spoje ako normu. 3. na zosúladenie cestovných poriadkov chcem urobiť projekt aký urobili v Berlíne alebo Prahe, kde analyzovali reálne dopravné potreby ľudí na základe anonymizovaných údajov z pohybu ich mobilných telefónov.

10:40 - otázka od: Albert Dobrý deň Moje otázky smerujú výhradne k regionálnej doprave. Čo najskoršie zavedenie intervalových CP u dopravcu Slovaklines , časový horizont? Zapojenie SADDS do IDSBK časový horizont? (Podľa info od vedenia spoločnosti ktorá má záujem o vstup je prekážkou problematická komunikácia medzi TTSK a BSK.) Zasadíte sa za prenesenie kompetencií k organizovaniu regio- dopravy na BID? Kde myslím pracujú dostatočne fundovaní odborníci na VHD. A na záver citácia z Vášho mailu ktorý ste my zaslal 7.8.2017 ,, Vaše konkrétne návrhy si chcem prejsť so svojimi odborníkmi na dopravu, medzi ktorých ľudia s rozmýšľaním pána Csádera určite nepatria. Zaviesť akékoľvek zmeny bude možné len v prípade, že budem úspešný vo voľbách 4.11., o čo sa úprimne usilujem,, Takže dúfam že p. Csáder už čoskoro nebude zamestnancom BSK. S pzdravom Albert Miletich Integrovaná doprava je jednou z hlavných úloh volebného obdobia, na ktoré kandidujem. Za rovnako vážnu úlohu považujem riešenie sociálnych problémov ľudí v kraji. Ale späť k Vašim otázkam: Intervalové cestovné poriadky u dopravcu Slovak Lines je podľa mňa reálne zaviesť do dvoch rokov. Pýtal som sa generálneho riaditeľa Slovak Lines na jednej akcii, či si to vie predstaviť, odpovedal, že áno, ale je pravda, že o časovom horizonte sme nehovorili. Zapojenie ďalšieho dopravcu z iného kraja do integrovanej dopravy, určite áno, na zlepšenie komunikácie s Trnavským krajom som pripravený. Posilnenie postavenia BID v organizácii integrovanej dopravy považujem za dôležitý krok, ale tam treba diskusiu aj so štátom, aby takéto kompetencie rešpektovai všetci, ktorí budú zapojení do integrovanej dopravy.

10:52 - otázka od: bohus Vy nemate chrbtovu kost sa drzat v tej politike? ako minister ste prd urobili a ani ostatnych funkiach ste nic neukazali.... Ale moc a prechy to je ono...hamty hamty nech mam viac ako tamti!!! Ale to patri pre vsetkych politikov ktory seru na tento narod a zaujimaju ich len ich vrecka...Pan Ftacnik odidte uz s politiky,stacilo!!! Ak dovolíte, skúsim urobiť malý odpočet svojej činnosti: Ako minister školstva: 1. vláda na môj návrh prijala dlhodobú koncepciu rozvoja školstva Milénium a tiež koncepciu rozvoja vysokých škôl. 2. bol prijatý nový vysokoškolský zákon, ktorý umožnil našim vysokým školým zapojiť sa do európskeho vysokoškolského priestoru 3. začalo sa s rýchlejším zvyšovaním platov učiteľov oproti ostatným zamestnancom verejnej správy a pokračuje sa v tom dodnes Ako starosta Petržalky: 1. vymenili sme okná na všetkých materských a základných školách v pôsobnosti mestskej časti Petržalka 2. obnovili sme 50 detských ihrísk v spolupráci s rodičmi detí 3. zaviedli sme elektronické aukcie vo verejnom obstarávaní na šetrenie verejných zdrojov, čo v tom čase nebolo vôbec samozrejmé Ako primátor Bratislavy: 1. Prevzal som od svojho predchodcu vysoko zadĺžené mesto, podarilo sa mi znížiť dlhy o 40 mil. eur, finančne mesto ozdraviť a odovzdal som ho svojmu nástupcovi v omnoho lepšom stave ako som ho prevzal, dnes má mesto Bratislava o 30 mil. eur ročne viac ako malo v čase keď som bol primátor 2. podarilo sa mi získať 300 mil. eur z európskych fondov, ktoré boli pôvodne určené na železničnú dopravu, aby ich Európska komisia dala na podporu verejnej dopravy v Bratislave. Dnes ich vidíte v rekonštruovanom Starom moste a novej električkovej trati do Petržalky, vidíte ich v nových električkách a nových trolejbusoch. A priorita verejná doprava zostala aj pre programovacie obdobie 2014-2020, takže ďalšie peniaze podporia predĺženie električkovej trate až na koniec Petržalky, rekonštrukciu električkových radiál a nákup ďalších električiek 3. Vďaka prijatiu 60 protikorupčných opatrení získala Bratislava v hodnotení Transparency International 4. miesto, ako štvrté najtransparentnejšie mesto na Slovensku. Že to nie je samozrejmé, dokazuje to, že v tomto období klesla na 17. priečku Takže vážený pane, u mňa to nie je o prachoch. ale o tom, že chcem niečo urobiť pre ľudí.

10:58 - otázka od: gamby Dobry den, Chcel by som sa len opytat, kolko ludi si myslite ze Vam realne veri ze ste nezavisly... :))))) Keď som kandidoval na primátora, tak som sa uchádzal o podporu všetkých politických strán, od SaS, KDH až po SMER-SD. Po vzniku vlády premiérky Radičovej sa koalične strany dohodli, že pôjdu s vlastnou kandidátkou, stala sa ňou pani Magda Vášáryová. Moju kandidatúru nakoniec podporila strana SMER-SD. Podobne to bolo vo voľbách v roku 2014. V týchto voľbách, v ktorých kandidujem na post predsedu kraja, som sa rozhodol kandidovať ako nezávislý, bez podpory politických strán. A žiadnu stranu som neoslovil. Všetci vedia, že vyznávam hodnoty sociálnej demokracie, slobodu, rovnosť, solidaritu a sociálnu spravodlivosť, ale už 12 rokov nie som členom žiadnej politickej strany.

11:03 - otázka od: Tomas dobry den,mozem poprosit o vasu reakciu na veci uvedene v tomto blogu? https://drotovan.blog.sme.sk/c/463693/podari-sa-jeden-z-najvacsich-podvodov-s-pozemkami-v-bratislave.html V tomto blogu píše pán Drotován o pripravovanej zmene územného plánu v lokalite Nového Mesta, kde sa navrhuje zmena vinohradov na stavebné pozemky. Pán Drotován účelovo interpretoval fakty a niektoré zamlčal. Ja som svoj postoj vyjadril v blogu, kde vysvetľujem, ako to bolo naozaj. Som proti tejto zmene územného plánu a aj som napísal, prečo by tá zmena nemala byť schválená a ako sa tomu dá zabrániť. Nikto sa toho zatiaľ nechytil. Ten blog nájdete na mojej stránke www.ftacnik.sk

11:05 - otázka od: Milka Aké jedlo máš najradšej? Na záver jednu ľahšiu. Mám rád zdravé jedlo, aj keď názory odborníkov na to, čo je zdravé, sa, odkedy to sledujem, už viackrát zmenili:-). Keďže náš spoločný čas uplynul, chcem Vám poďakovať za Vaše otázky a teším sa na ďalšiu on-line diskusiu.


Nástroje k článku



ZDROJ: ph
FOTO: SITA/Peter Maďar

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články