Sobota11. máj 2024, meniny má Blažena, zajtra Pankrác

Ako spísať reklamáciu počas dovolenky? Zapojte sa do súťaže!

Ilustračné foto Zobraziť galériu (2)
Ilustračné foto (Zdroj: SITA)

Ak budete nespokojný s vašou dovolenkou, a budete chcieť spísať reklamáciu, prinášame vám pár tipov načo si dávať pozor. V prvom rade je asi dobre vedieť, že klienti cestovných kancelárii sa často sťažujú na služby, ktoré nie je možné reklamovať, pretože podpísali zmluvu o obstaraní zájazdu, ktorá je rovnaká vo väčšine cestovných kancelárii na Slovensku. Naša prvá rada, čítajte si pozorne zmluvy, ktoré podpisujute!

Vo vrchole sezóny sa bežne stáva, že ľudia si zakúpia zájazd s konkrétnym hotelom, ale cestovná kancelária ich presťahuje do iného ubytovacieho zariadenia. Je to typická situácia, v ktorej môžete mať pocit krivdy, ale nie je možné ju reklamovať. V drvivej väčšine zmlúv sa totiž píše, že zmena ubytovacieho zariadenia je možná, ak sa jedná o zmenu do rovnakej ubytovacej kategórie. Pod kategóriou sa pritom myslí počet hviezdičiek. Počet hviezdičiek však nerozhoduje o polohe hotela a v niektorých krajinách ani o kvalite hotela.

Podobne aj výhľad na more....pokiaľ ho nemáte zaplatený konkrétne pri nákupe, nie je dôvodom na reklamáciu. Taktiež dôvodom na reklamáciu nie je ani veľkosť balkóna, či kúpeľne, respektíve teplota mora v letovisku.

Najťažšie sa však zo všetkého reklamujú stravovacie služby.  Ich kvalita a rozsah sú rozdielne podľa jednotlivých krajín. Pestrosť stravovania je v plne v rukách hotela. Tak isto je ťažké reklamovať kvalitu ubytovania, ak vyslovene nejde o porušenie hygienických noriem. 

Najlepšie je si tieto veci overiť cez ľudí, ktorí dané hoteli a destinácie poznajú. Naklikajte si cez online travel komunitu referencie a recenzie, pomôžu vám pri rozhodovaní a predídete tak nepríjemnému reklamačnému konaniu. Nebudete mať skreslené očakávania a pocit nespravodlivosti na mieste dovolenky. Prečo by ste tým kazili tých pár dni slnečného voľna?

Ak sa však rozhodnete reklamovať poskytnuté služby, v prvom rade si dôsledne prečítajte katalóg cestovnej kancelárie, aby ste vedeli, načo máte skutočne nárok. Ideálne je totiž reklamovať objektívne zistiteľné nedostatky, ako je zmena ubytovania, v prípade ak ste premiestnený do nižšej kategórie – menej hviezdičiek. Reklamovať môžete aj izbu bez balkóna, ak je v katalógu uvedené, že máte nárok na balkón.

Ak chcete reklamovať služby, ktoré sa tykajú nedostatočnej hygieny v jedálni, či na izbe vždy si zabezpečte fotografickú dokumentáciu. Spíšte na mieste u delegáta reklamačný protokol, a skúste si radšej na mieste vybaviť kompenzáciu vo forme fakultatívneho výletu, ale bezplatného využitia niektorej spoplatnenej služby hotela. Aj toto je forma, ako si spríjemniť dovolenku, aj keď máte pocit, že sa vám služby nepáčia.

Je dobré vedieť, že cestovná agentúra, ktorá predáva zájazdy viacerých cestovných kancelárii nezodpovedá priamo za kvalitu zájazdu. Prípadnú reklamáciu preposiela na vybavenie príslušnej cestovnej kancelárii.

Na záver posledné dve rady. Krik na delegáta vám nepomôže vyriešiť daný problém. Môže vám poslúžiť ako hromozvod, ale delegát, ktorý je zástupcom cestovnej kancelárie na mieste má iba  malé kompetencie. Všetky vaše žiadosti doručí vyššej centrále cestovnej kancelárii a iba dá rozhoduje o vybavení, či kompenzácii, často iba po vašom návrate z dovolenky. Lepšie je si teda pozrieť ešte pred kúpou názor travel komunity na príslušný hotel a až následne nakupovať. Seriózne internetové cestovné agentúry majú takúto službu, ako súčasť svojich web stránok, čím vám uľahčia výber vašej dovolenky. Pred cestou si ešte pozrite last minute počasie. Ak sa budete držať dvoch posledných rád, iste sa vyhnete mnohým problémom na dovolenke.

Odpovedzte na súťažnú otázku a vyhrajte  kupón na 100 EUR ako časť platby za ľubovoľný dostupný zájazd zo stránok www.travel.sk alebo www.reisen.sk.

Dôvodom na reklamáciu je:

a) iná teplota počasia v letovisku

b) zmena ubytovacieho zariadenia do inej kategórie - viac či menej hviezdičiek - oproti pôvodne zakúpenej

c) veľkosť balkóna či kúpeľne v hoteli.

Správnu odpoveď pošlite cez SMS v tvare: SUTAZ6(medzera)číslo správnej odpovede na číslo 6305.
(príklad textu SMS: SUTAZ6 1)
Súťaž prebieha v termíne od 18.07.2012 do 25.07.2012.
Výhercovia budú kontaktovaní telefonicky.
Cena spätnej SMS je 0,200 € s DPH (Službu prevádzkuje Zoznam Mobile, s. r. o.)

Článok je súčasťou seriálu “Dovolenková poradňa“ ktorý vychádza týždenne v spolupráci s travel.sk

travel.sk
Zobraziť galériu (2)
 (Zdroj: travel.sk)

-reklamná správa-

          

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu