Utorok, 17. január 2017. Meniny má Nataša, zajtra Bohdana.

Umrela mu babka, začal pátrať a nález ho šokoval: Odhalil nekalé praktiky okrádania dôchodcov

Ilustračné foto
Ilustračné foto
11.01.2017 05:55

BRATISLAVA - Až potom, čo mu zomrela stará mama, zistil, čo sú niektorí obchodníci zač. Začal pátrať a zistil, že niektorí podnikavci, aby zarobili, sú ochotní okrádať dôchodcov. Rozhodol sa preto, že ukáže na nekalé praktiky niektorých firiem, aby sa osud jeho starenky opakoval čo najmenej.


Majiteľ reklamnej agentúry Juraj Sasko až po smrti svojej babky zistil, ako sa niektorým podnikavcom darí zarábať na dôverčivosti slovenských dôchodcov. Skutočnosti, ktoré zistil, keď si prezrel babkine dokumenty, odhalili závislosť na nakupovaní zo zásielkových obchodov. To ho prinútilo napísať blog o tom, ako sa niektoré firmy neštítia zarábať na dôchodcoch.

Hlavne bez adresy

Ako prvý krok k obohateniu sa, je dobré založiť firmu. Dôležité je podľa neho zatajiť kontakty firmy, ukázať maximálne P. O. Box a nebyť z danej krajiny, kde chcete zarábať. V našom prípade ide o Slovensko. Sasko otvorene menuje napríklad firmu Slovenský mincový obchod, ktorý "ktorý na Slovensku veselo kasíruje peniaze, ale oficiálne zastúpenie by ste hľadali len márne". Alebo firma Blancheporte, pravdepodobne z Česka, prevádzkuje zásielkový obchod Magnet a tiež jej adresa nie je verejne dostupná.

Umrela mu babka, začal

Neodhalená adresa je podľa Saska pre prípad, že by sa vyskytli komplikácie, či súdne spory. V tom prípade je vinník (firma) ťažko vyhľadateľný. Ďalším krokom je vytipovať si cieľovú skupinu, na ktorej sa dá zarobiť. A to sú dôchodcovia, resp. seniori nad 65 rokov.

Usmialo sa šťastie, aké nemá každý

Potom stačí už len povyberať náhodných ľudí a rozposlať im ponuku. "Veľmi dobre na dôchodcov funguje to, ak majú pocit, že boli vybraní náhodne. Jednoducho, že sa na nich usmialo šťastie a že ponuku, ktorú dostali do schránky, nemá každý. Stačí si vymyslieť hlavnú cenu, navodiť pocit jedinečnosti alebo náhody a šťastia-chtivý dôchodca s veľkou pravdepodobnosťou zareaguje pozitívne." píše Sasko.

Umrela mu babka, začal

Ďalším trikom je ponúknuť špeciálnu zľavu, aby mal dotyčný pocit, že stojí pred jedinečnou ponukou a ťažšie sa mu odmietala. Dobre sa namotáva najmä za darček zdarma. "Hodinky, obliečky alebo spievajúce sviečky, to je jedno. Hlavne, že to je k objednávke zadarmo a kupujúci dôchodca neváha ani minútu," upozorňuje.

Umrela mu babka, začal

Neodmietnuteľná ponuka

Ak ani vyššie spomenuté triky nezaberú, existovať môže ešte jeden spôsob - naozaj neodmietnuteľná ponuka. "Ponuku na tovar v hodnote 10 miliónov dolárov len za 10 splátok po 14,90 by odmietol len ozajstný de*il."

Niektorí predajcovia sa neštítia mámiť peniaze ani tak, že zákazníka, ktorý už raz s firmou obchodoval, nominujú na "zákazníka roka". "Ak je niekto nominovaný na cenu zákazníka roka alebo ju dokonca už vyhral, jeho sebavedomie, a teda aj chuť utrácať ide exponenciálne hore. Toto treba bezpodmienečne využiť. A jeden tip k tomu – čím viac podpisov bude na predmetnej listine, tým dôveryhodnejšie to bude pôsobiť."

Umrela mu babka, začal

Prísne tajná ponuka

K ďalším trikom patria finty ako "prísne tajná ponuka" alebo "vlastnícka listina". Aby tomu verili, treba ich uistiť, že je to v ich vlastníctve. "Všetkým senior zákazníkom treba poslať vlastnícke listiny, diplomy a potvrdenia o originalite produktov," píše Sasko.

Umrela mu babka, začal

Na záver autor dodáva, že nechcel dehonestovať dôchodcov, práve naopak. "Je ale prirodzené, že s vekom prichádzajú rôzne nežiaduce javy, ako napríklad prílišná dôverčivosť a na svete je veľké množstvo firiem, ktoré generujú zisk práve na tom. Moju babku som mal veľmi rád a podnetom pre tento článok bolo to, že existuje stále veľa hyen, ktoré nemajú žiadne morálne alebo etické bariéry," uzavrel Sasko.


Galéria

Ilustračné foto

Nástroje k článku



ZDROJ: TMZ
FOTO: Thinkstock.com

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články