Vo štvrtok 4.11.2010 na poludnie sa počas medzinárodného knižného veľtrhu Bibliotéka v bratislavskej Inchebe uskutoční krst knihy Johna Virapena, autora európskeho bestselleru s názvom Nežiaduci účinok: Smrť. Román odhaľuje šokujúce zákulisie farmaceutického priemyslu, ktorý namiesto toho, aby ľudí liečil, prináša na trh preparáty často s opačným účinkom.
John Virapen pôsobil 35 rokov na rôznych postoch vo farmaceutickom priemysle. Kniha Nežiaduci účinok: Smrť je kontroverznou výpoveďou bývalého výkonného riaditeľa gigantu Elli Lilly. Sám bol svedkom mnohých prípadov, kedy lieky ktoré mali pomôcť zabíjali. Podľa neho je farmaceutický priemysel plný korupcie, vydierania a podvodov. Až 75% nezávislých vedcov je platených farmaceutickými spoločnosťami. Tieto spoločnosti umelo vytvárajú ochorenia, ktoré hrajú hlavnú úlohu v premyslených marketingových kampaniach. Farmaceutický priemysel neustále hľadá nové trhové segmenty. Teraz momentálne je zamierený na deti, a to je podľa autora desivé.
John Virapen v knihe pútavo rozpráva svoj príbeh o tom, ako sa prepracoval od pozície farmaceutického dealera až do funkcie výkonného riaditeľa, ktorý stál za zrodom mnohých marketingových kampaní. Priznáva, že on sám bol ochotným nástrojom farmaceutického priemyslu a slúžil mu tak, ako kladivo slúži tesárovi. Na rozdiel od človeka, kladivo nemá vlastnú vôľu. Avšak manipulácia hrá podstatnú úlohu vo farmaceutickom priemysle. Svet, v ktorom pre zisky firiem umierali nevinní ľudia sa mu zhnusil a rozhodol sa podeliť o svoje skúsenosti. Obsahom knihy Nežiaduci účinok: Smrť nie sú konšpiračné teórie, ale pravdivý obraz zákulisia najbohatšieho priemyselného sektoru, ktorého bol autor súčasťou. Farmaceutické spoločnosti chcú aby ľudia boli chorí, chcú aby sa považovali za chorých a potrebovali nové a nové lieky. Toto správanie má jediný dôvod: „Peniaze.“
Kniha už bola vydaná v nemčine, švédštine, holandštine, angličtine a chorvátštine a stala sa európskym bestsellerom. Slovenský preklad prináša na pulty kníhkupectiev vydavateľstvo Slovart-Print.