Vedci varujú: Vitamíny môžu život skrátiť!

KODAŇ - Z generácie na generáciu sa traduje, že vitamíny treba neustále užívať, aby sme sa vyhli chorobám. Dánski vedci z kodanskej univerzity však toto klišé nabúrali a dvíhajú varovný prst - niektoré vitamínové doplnky život nepredlžujú, a môžu dokonca viesť k predčasnej smrti.
Vedci po preskúmaní štúdií zistili, že doplnky s vitamínom A zvýšili riziko úmrtia o 16 percent, s betakaroténom o 7 percent a s vitamínom E o 4 percentá. Netreba sa však zľaknúť. „Keď sa užívajú náležite v kombinácii so zdravou stravou plnou ovocia a zeleniny, cvičí sa a nefajčí sa, antioxidantné doplnky môžu hrať dôležitú úlohu v udržiavaní a zlepšovaní zdravia,“ uviedol pre BBC lekár Patrick Holford.


