Jeden z favoritov na župana Daniel Krajcer bol ONLINE: Rázne riešenia pre európsky kraj | Topky.sk

Pondelok, 25. jún 2018. Meniny má Tadeáš, zajtra Adriána.

Jeden z favoritov na župana Daniel Krajcer bol ONLINE: Rázne riešenia pre európsky kraj

Daniel Krajcer
Daniel Krajcer, Zdroj: topky
28.09.2017 12:15

BRATISLAVA - Do boja o post bratislavského župana vstúpil len prednedávnom, no prieskum Focusu ho pasuje do boja o popredné priečky. Už vo štvrtok o 11:00 na vaše otázky bude odpovedať Daniel Krajcer.


Krajcer, ktorý chcel Bratislavskému samosprávnemu kraju šéfovať už pred štyrmi rokmi, ide do volieb s víziou silného európskeho regionu. Exminister kultúry a člen strany SKOK - Európski liberálni demokrati sa bude o funkciu uchádzať aj s podporou strán Most-Híd a Strany Zelených.

Vaše otázky mu môžete klásť už teraz!


Online rozhovor

11:21 - otázka od: Jakub Ako by ste chceli rozvíjať Bratislavu a prečo by ste mali byť práve vy Bratislavským županom Pekný deň vám prajem, teším sa na vaše otázky. Kandidoval som pred 4 rokmi s programom, ktorý bol hodnotený ako jeden z najlepších. Po 4 rokoch vidím, že náš kraj sa nikam neposunul. Preto som sa rozhodol ponúknuť svoju víziu silného európskeho regiónu. Je nevyhnutné zmeniť doterajšie fungovanie kraja, keď sa jednotlivé mestá a obce takpovediac hrajú na vlastnom piesočku, nie sú tak schopné napĺňať tie najväčšie výzvy, akou je napríklad fungujúci dopravný systém. Moja vízia je spolupráca všetkých miest a obcí kraja a spoločne ísť do veľkého infraštruktúrneho projektu formou PPP-projektu, ktorý zokruhuje koľajovú dopravu v kraji a vyrieši tak kolabujúci dopravný systém.

11:23 - otázka od: Ľudmila Prvýkrát v histórii Bratislavskej župy zavediete ako župan zverejňovanie všetkých príjmov a výdavkov v zariadeniach sociálnych služieb. Áno. V tejto oblasti má kraj veľký dlh. Pričom o 15 rokov nám stúpne počet ľudí v post-produktívnom veku o 50%. Je nutné budovať ďalšie zariadenia a to aj v spolupráci so súkromným sektorom. A, pochopiteľne, maximálne zvýšiť transparentnosť v existujúcich zariadeniach.

11:30 - otázka od: Jano Ako je možné, že skoro všetci kandidáti na župana ako pán Frešo, Ftáčnik alebo Kusý kampaňujú už niekoľko mesiacov a keď si človek pozrie ich transpartné účty sú tam smiešne sumy. Pán Frešo tam dokonca nemá uvedené žiadne náklady na kampaň!!! Klamú ľudí? Kto im platí tie kampane? Oligarchovia?? Budem úplne otvorený. Klamú. Na jednej strane majú plné ústa transparentnosti, na strane druhej už ich financovanie kampane transparentné nie je. Ako potom môžu transparentne riadiť financie župy? Tomu predsa nikto veriť nemôže. Uvediem dôkazy - keďže všetci títo traja páni kampaňujú už dlhé týždne a mesiace. Napriek tomu nemá pán Frešo na účte takmer žiadne príjmy a výdavky. U pána Ftáčnika je zasa najväčším prispievateľom človek, ktorý zároveň cez svoju firmu najviac peňazí z účtu odoberá. Toto fakt vyzerá skôr ako práčka a nie ako transparentné financovanie kampane. Pán Kusý už kampaňuje minimálne 6 mesiacov a v jeho prípade je úplne očividné, že výdavky na kampaň tomu absolútne nezodpovedajú. Kampaň Juraja Drobu financuje SaS. Bez ohľadu na to, že sme kamaráti a spolu sme aj z SaS z rovnakých dôvodov odchádzali, som presvedčený, že jeho kampaň je financovaná transparentne. Taká je totiž moja osobná skúsenosť s SaS. Páni Frešo, Ftáčnik a Kusý by mali zverejniť, kto za ich niekoľko mesačnou kampaňou stojí a aké sú reálne náklady na ich kampaň. Ja som tak urobil už na začiatku kampane a zverejnil som troch konkrétnych ľudí, ktorí mi na kampaň budú prispievať.

11:37 - otázka od: Jozef Dobrý, rozhodujem sa medzi 5 vyrovanými kandidátmi. Najdôležitejšia je pre mňa téma dopravy. Ako by vyriešili kolóny a preľudnenosť? Každý z nás vie, že situácia je dlhodobo neudržateľná. Mnohí ľudia trávia ráno a večer desiatky minút, ak nie hodiny, v zápchach. Problém úplne nevyrieši ani dostavba nultého okruhu a cesty R7. Je nevyhnutné, aby sme ľuďom ponúkli aj iný spôsob dopravy. Jedinou alternatívou je zokruhovanie koľajového systému (dobudovanie severo-južného prepojenia zo stanice Filiálka do Petržalky) a umožnili tak ľuďom prostredníctvom tzv. tramtrainov sa bez prestupovania a zbytočného čakania dopravovať po celom kraji. Súčasťou tohto projektu musí byť vybudovanie odstavných parkovísk a spoločných nástupíšť pre integrovanú dopravu. Na mieste je logická otázka - kde na to vziať peniaze? A to už je súčasťou mojej vízie. Mestá a obce celého kraja musia spoločne vytvoriť združenie a ísť do dlhodobého PPP-projektu. Postupné kroky v tejto oblasti už nepostačujú, je potrebné urobiť skok.

11:38 - otázka od: Roman Aky mate nazor na dopravu zdarma? Nemá zmysel sa hlbšie zaoberať nereálnymi predvolebnými sľubmi kandidáta, ktorý za 8 rokov v tejto oblasti takmer nič pre zlepšenie dopravy neurobil. Nič nie je zadarmo a určite nie niečo, čo poriadne nefunguje.

11:40 - otázka od: Milan Ako vnímate kandidatúru p.Drobu, aktívneho presadzovateľa Pride ale zároveň aj kandidáta KDH či OKS? Je naozaj tým zjednotiteľom pravice v komunále? Ďakujem. Pokiaľ viem, Juraj nie je kandidátom KDH. Nečakajte odo mňa, že budem do neho kopať. Netajím sa tým, že sme kamaráti a zažili sme spolu pekné časy v SaS.

11:44 - otázka od: Hana Blažíčková Dobrý deň pán Krajcer, ako by ste riešil neprofesionálny mládežnícky šport a zariadenia pre seniorov? Ďakujem Župa by v rámci svojich možností mala podporovať mládežnícky šport. Je skvelou investíciou, ak deti športujú. Sám mám syna, ktorý hráva futbal a viem s akými problémami sa boria športové kluby. Nemôžeme to nechať len na nadšencov a rodičov. Prispieť musí aj župa. Čo sa týka zariadení pre seniorov, je ich málo, poradovníky sa nezverejňujú a to sa musí zmeniť. Mojím riešením je uvoľniť ruky a priestor aj súkromnému priestoru, využiť na to existujúce budovy a pozemky samospráv.

11:47 - otázka od: Milan Pán Krajcer, čo si myslíte o financovaní kampane p. Kusého? Sám sa vyjadril, že do kampane dal 220.000€, odborníci tvrdia až 300.000€. On tvrdí, že do kampane dal vlastné a rodinné úspory. Pričom návratnosť len z čistej mzdy župana bola až po 10 rokoch... Moja kampaň bude stáť približne 100-tisíc eur. Keďže som začal až v septembri, drvivá väčšina mojich platených aktivít sa sústredí na október, vrátane bilbordov. Kampaň pána Kusého už teraz beží 6 mesiacov a každý súdny človek si vie spočítať, koľko je jedna plus jedna.

11:51 - otázka od: mirka Dobry den, chcela by som sa opytat co by ste zmenili alebo zlepsili v loklite Zahorie? Dakujem za odpoved. Neponúkam len víziu silného európskeho regiónu a reálny spôsob ako vybudovať fungujúci dopravný systém v kraji. Tento týždeň som sa stretol s ministrom dopravy Érsékom a predstavil som mu svoju víziu, ktorú podporuje. Je potrebné však urobiť aj niektoré čiastkové riešenia, ktoré uľahčia situáciu ľuďom. Poviem konkrétne, čo sa týka Záhoria. Navrhol som mu, aby sme spoločne po voľbách presadili, aby úsek diaľnice po Lozorno nebol spoplatnený. Cesta cez Stupavu, Záhorskú Bystricu a Lamač je totiž každé ráno upchatá. Takýmto spôsobom umožníme časti vodičov, ktorí nemajú diaľničnú známku, aby sa už pri Lozorne napojili na diaľnicu. Inými slovami, konám už teraz. Neponúkam len riešenia do budúcna.

11:56 - otázka od: Robo Čo pre Vás znamená transparentnosť? Transparentnosť pre mňa nie sú len konkrétne opatrenia na jej zvýšenie, ktoré mám rozpracované v programe. Transparentnosť je pre mňa aj preukázanie čistého financovania mojej kampane. To som už urobil. Napriek tomu, že ma podporujú tri strany - Most-Híd, SKOK a Strana zelených - neschovávam sa za ne a otvoril som si vlastný transparentný účet. Zároveň som zverejnil mená troch ľudí, ktorí mi prispejú na kampaň. A takýto transparentný prístup by som očakával aj od mojich protikandidátov. Inak sú ich sľuby o transparentnom riadení župy iba prázdne reči.

11:58 - otázka od: Peter Čo to podľa vás znamená silný európsky región ? Bratislavský kraj je podľa štatistiky Európskej komisie tretí najbohatší región v EÚ. Na kvalite života, stave dopravy a ciest sa to však neprejavuje. To sa musí zmeniť. A to ponúkam vo svojej vízii, najmä v oblasti dopravy. Konkrétne dobudovanie koľajového systému formou PPP-projektu, do ktorého by sa zapojili všetky mestá a obce v kraji.

12:02 - otázka od: jozef podolský Byvam pri Trnavskom myte v Novom meste a trznica je v kataftrofalnom stave, su tam len bezdomovci, obtazuje to okolie a vobec neplni svoju funkciu. Co by ste s tym ako zupan spravili? Tržnica na Trnavskom mýte je vlastníctvom mestskej časti Nové Mesto, čiže na túto otázku by mal predovšetkým odpovedať starosta mestskej časti pán Kusý. Budúci župan by však mal mať snahu riešiť aj tie problémy, ktoré nie sú priamo v kompetencii župy, ale týkajú sa obyvateľov kraja. Minimálne tak, že by vytváral tlak, prípadne ponúkol pomoc pri riešení takýchto problémov.

12:08 - otázka od: jan odpovedáte iba na otázky čo sú vám pochlebovačné , už teraz ste výborný kandidát, ak by vás nebodaj zvolili , nič sa nezmení , iba plat bude brať niekto iný ako doteraz Ako vidíte, odpoviem rád aj na Vašu otázku. Pri politikoch je podľa mňa dôležité vnímať nielen to, čo hovoria teraz, ale najmä to, ako sa už správali v minulosti, v inej funkcii. Ako minister kultúry som za rok a pol naštartoval dva projekty a to v oblastiach, ktoré sa dlhé roky javili ako neriešiteľné. Mám na mysli reformu verejnoprávnych médií, ktorej výsledkom je fungujúca RTVS a projekt obnovy hradov so zapojením nezamestnaných, ktorý pomáha obnove desiatkam, dovtedy chátrajúcich, kultúrnych pamiatok.

12:09 - otázka od: Ján ako by ste zmenili financovanie sociálnych služieb pre neštátne subjekty Snažil by som sa o čo najvyššiu mieru zrovnoprávnenia štátnych a neštátnych zariadení. Veď poskytujú porovnateľné služby.

12:13 - otázka od: Richard Poznam Vas dobry projekt, ked ste bol ministrom kultury na obnovu hradov a kulturnych pamiatok. Chcete v tom pokracovat aj v ramci župy? Určite áno. Aj v Bratislavskom kraji je množstvo chátrajúcich pamiatok, ktoré musíme obnoviť. V programe mám dokonca projekt, ktorý má aj veľký marketingový potenciál pre cestovný ruch. Je to tzv. Pálffyho cesta. Tento rod totiž v minulosti vlastnil mnohé z tých najvýznamnejších pamiatok v našom kraji. A značka Pálffy by bola veľkým lákadlom pre turistov, najmä z Maďarska a Rakúska.

12:23 - otázka od: Anna Ktoré kroky by ste zaviedli na úrade BSK, aby bol ešte transparentnejší? Podľa Transparency International Slovensko je v rebríčku transparentnosti vyššie ako Bratislavský samosprávny kraj (BSK) aj banskobystrický so županom Kotlebom. To už hovorí samo za seba, že v tejto oblasti nebudú stačiť len kozmetické zmeny. Preto vyzývam na transparentnosť už pri financovaní kampane a v programe mám podrobne rozpracované razantné zmeny, ktoré by som v tejto oblasti zaviedol na úrade BSK. Ďakujem pekne za vaše otázky. Prajem vám príjemný deň a dobré rozhodnutie 4. novembra. :) Ak chcete bližšie informácie o mojom programe a ďalších aktivitách, sledujte môj Facebook Dano Krajcer - ÁNO. A dnes popoludní bude k dispozícii aj moja webová stránka DanoAno.sk.


Nástroje k článku



ZDROJ: ph
FOTO: SITA

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články