Nedeľa13. október 2024, meniny má Koloman, zajtra Boris

Transparency ho usvedčila z najdrahšej predvolebnej kampane, Maroš Šefčovič to odmieta

Maroš Šefčovič Zobraziť galériu (2)
Maroš Šefčovič (Zdroj: TASR/Martin Baumann)

BRATISLAVA – Nezisková organizácia Transparency International zverejnila graf o najdrahších kampaniach prezidentských volieb na Slovensku. „Víťazom“ sa v nej stal kandidát Smeru Maroš Šefčovič.

Ako uvádza Transparency International, Šefčovič preplatil viaceré faktúry za reklamu až po voľbách, takže jeho kampaň vyzerala lacnejšie. Šefčovič sa pritom viackrát vyjadril, že kampaň Zuzany Čaputovej bola najdrahšia v histórii.

Proti rebríčku, o ktorom včera informovala aj televízia Markíza, mal výrazné námietky. Povedal, že záver neziskovky je neférový a nekorektný, pretože nie je jasné, ako zohľadnili Čaputovej náklady na kampaň v roku 2018. 

Transparency ho usvedčila z
Zobraziť galériu (2)
 (Zdroj: FB Transparency International)
Šefčovič sa tiež ohradil voči spôsobu, akým TV Markíza zverejnila výsledky prieskumu. "Televízia Markíza vo svojom večernom spravodajstve odvysielala reportáž o stanovisku Transparency International Slovensko, podľa ktorej bola moja prezidentská kampaň najnákladnejšia," uviedol vo svojom stanovisku Šefčovič. "Musím sa dôrazne ohradiť nielen voči tomuto záveru, ale aj voči tomu, že k medializácii došlo bez môjho stanoviska, ktoré sme Televízii - aj Transparency International Slovensko - poskytli. Spomínaný záver považujem za neférový a nekorektný. Viacerí kandidáti spustili billboardovú aj online kampaň niekoľko mesiacov pred jej oficiálnym začiatkom, a preto moja kampaň jednoznačne nemohla byť najnákladnejšia. Je potrebné porovnať všetky výdavky na kampaň vrátane tých mimo oficiálnej časti alebo tých, ktoré neboli priznané ako tretia strana. Zároveň na rozdiel od iných kandidátov som nemal žiadne výdavky na kampaň v roku 2018. Pani Čaputová na svojom transparentnom účte deklaruje výdavky za rok 2018 vo výške 234.926,87 EUR, pričom nie je jasné, v akej miere ich Transparency International Slovensko zahrnula do nákladov na kampaň. Na záver, považujem za vysoko tendenčné, že sa niektoré médiá snažia vytvoriť o mne mediálny obraz netransparentnosti. Ako člen Európskej komisie som presadil v Bruseli zavedenie registra transparetnosti a už vyše 10 rokov dodržiavam jeden z najprísnejších etických kódexov."

 „My sme si reakciu pána Šefčoviča pýtali ešte v utorok, do piatka neskorého popoludnia nám ju však neposlal,“ reagoval šéf Transparency International Gabriel Šípoš. 

 

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu