Štvrtok28. marec 2024, meniny má Soňa, zajtra Miroslav

Vedci neďaleko Česka v kukuričnom poli objavili monštrum: Je ich tu možno oveľa viac!

Ilustračné foto (Zdroj: Getty Images)

VARŠAVA - Tím poľských paleontológov zverejnil v časopise Proceedings of the Geologists 'Association informácie týkajúce sa pozoruhodného nálezu v Krzyzanowiciach nachádzajúcich sa v blízkosti hraníc s Českom. V tejto oblasti sa totiž vedcom podarilo naraziť na pozostatky pliosaurusa.

Poľskí paleontológovia sa pýšia svojím posledným nálezom, na ktorý narazili v kukuričnom poli v blízkosti obce Krzyżanowic. Podarilo sa im totiž objaviť skamenené zvyšky pliosaura patriaceho do skupiny plesiosaurov. Išlo o vodného plaza, považovaného za predchodcu dnešných krokodílov, ktorý žil približne pred 150 miliónmi rokov.

Nevídaný objav v poľskom jadrovom bunkri: Vedci narazili na mega kolóniu!

Pliosaury dorastali do úctyhodných rozmerov, dospelý jedinec meral až desať metrov a vážil niekoľko ton. "Žili v období jury. Mali krátky krk, mohutné čeľuste, ostré zuby a plutvy," priblížil šéf výskumného tímu Daniel Tyborowski. Čo sa týka jedálnička, tento druh nebol veľmi prieberčivý a zožral naozaj všetko.

Vedci neďaleko Česka v
 (Zdroj: Facebook/Daniel Tyborowski)

Okrem vzácnych fosílií pliosaura našli Poliaci aj pozostatky kostí morských korytnačiek a slimákov. "Morské korytnačky požierali veľké slimáky a potom zasa ony skončili ako korisť plesiosaurov. Toto všetko nám potvrdili stopy po zuboch nájdené na ich pancieroch," doplnil Tyborowski. Ide o prvé takéto fosílne nálezy v Poľsku, pričom mladý vedec zároveň dúfa, že ani zďaleka nebudú posledné.

Viac o téme: DinosaurusObjavFosíliePoľsko