Piatok19. apríl 2024, meniny má Jela, zajtra Marcel

Fascinujúca správa z NASA: V ďalekej galaxii sa ukrýva odpoveď, na ktorú čakáme už desaťročia

Ilustračné foto

WASHINGTON - Americká vesmírna agentúra opäť oslavuje. V ďalekých končinách univerza objavila desať nových planét, ktoré sa podobajú našej materskej Zemi. NASA tvrdí, že môžu byť dôležitým kľúčom k nájdeniu iného, mimozemského, života.

NASA podľa amerických médií uviedla, že pomocou Keplerovho ďalekohľadu narazila na 219 nových planét mimo našej slnečnej sústavy, z ktorých desať by potenciálne mohlo byť obývaných nejakou formou života. Desiatka nádejných planét sa vyznačuje podobnými danosťami, aké má Zem. Majú skalnatý povrch, nie sú príliš blízko ani ďaleko od svojej hviezdy a teoreticky by sa na nich mohla nachádzať voda. Vedci v tejto súvislosti hovoria o úplne nových svetoch.

Misia NASA, ktorá môže zachrániť ľudstvo! Prvýkrát v histórii sa dotkneme Slnka

Planét, ktoré sa astronónom podarilo objaviť mimo našej slnečnej sústavy, je už viac ako 4-tisíc. Podľa výskumníčky Susan Thompsonovej z Inštitútu SETI, ktorá pátra po známkach mimozemského života, odhalil Keplerov ďalekohľad v priebehu štyroch rokov dovedna 4 034 planét, z ktorých 2 335 sú exoplanéty. Približne na 50 z nich by mohli byť podmienky podobné tým naším. Tridsať z týchto planét je pre vedcov relevantnou nádejou na existenciu mimozemského života. Väčšina z exoplanét je podľa Thompsonovej menšia ako Neptún.

Fascinujúca správa z NASA:
 (Zdroj: nasa)

Vedcov však nezaujíma len hľadanie mimozemského života, ale aj miesta, na ktorom by v budúcnosti ľudstvo mohlo nájsť domov. Aj svetoznámy fyzik Stephen Hawking viackrát upozornil, že ak chce ľudstvo ako celok prežiť budúce storočia, bude musieť nevyhnutne kolonizovať iné planéty. O tom, že mimo našej slnečnej sústavy jestvujú aj iné svety, sa astronómovia dozvedeli len pred 25 rokmi. Koľko planét nesúcich život by v galaxii mohlo existovať, to si teraz ani netrúfajú predstaviť.

Fascinujúca správa z NASA:
 (Zdroj: nasa)

Viac o téme: VesmírMimozemský životNASANové planétyExoplanéty