Štvrtok25. apríl 2024, meniny má Marek, Marko, Markus, zajtra Jaroslava

Naši predkovia zanechali ľudstvu desivý ODKAZ a archeológovia ho mali práve nájsť

Ilustračné foto (Zdroj: thinkstock.com)

EDINBURGH - Archeológom sa podarilo rozlúštiť odkaz, ktorý dnešnej civilizácii adresovali ľudia zo staroveku. A nie je to veru nič potešujúce. Objav totiž vraj odhaľuje príčinu javu, ktorý spôsobil na našej planéte katastrofu.

Viaceré výskumy naznačujú, že Zem v minulosti zasiahla kométa, ktorá na niekoľko storočí radikálne zmenila tunajšie klimatické podmienky. Malo sa tak stať v období medzi rokmi 12 900 až 11 700 pred naším letopočtom, uvádzajú profesori z Univerzity z Edinburghu. Prítomnosť malej doby ľadovej je dokázaná, no o jej príčine sa zatiaľ len špekuluje. Artefakty, ktoré nedávno objavili v Turecku v jednom starodávnom chráme, ale majú hovoriť o tom, že za to naozaj mohol dopad vesmírneho telesa.

Naši predkovia zanechali ľudstvu
 (Zdroj: thinkstock.com)

Tabuľky, na ktorých je vyrezaný text, majú informovať o apokalyptickej udalosti, ktorá zničila svet.Vyobrazené údaje podľa archeológov dokumentujú mŕtve telá bez hláv a prírodu. Pochádzajú približne z obdobia, kedy sa začala malá doba ľadová, čo by mohlo znamenať, že zobrazujú práve kataklyzmu, ktorá dobu ľadovú zapríčinila.

Naši predkovia zanechali ľudstvu
 (Zdroj: thinkstock.com)

Vedci sa zhodujú v tom, že tabuľky majú obrovský historický význam. Síce ešte nepotvrdili, že ich teória sa skutočne zakladá na pravde, no časová zhoda týchto dvoch udalostí je až príliš veľká na to, aby to bola náhoda.

Viac o téme: ArcheológoviaKométaDoba ľadováKataklyzma