Utorok19. marec 2024, meniny má Jozef, zajtra Víťazoslav

Črtá sa nová liečba rakoviny: Obávaná črevná baktéria dokáže zázraky

Ilustračné foto (Zdroj: thinkstock.com)

SOUL – Objav juhokórejských vedcov zaujal celý svet. Zistili, že s rakovinou dokáže bojovať aj nebezpečná črevná baktéria, ktorá mobilizuje imunitný systém, aby cielene ničil rakovinové bunky. Testy účinkov na zvieratách skončili s prekvapivými výsledkami.

Reč je o salmonele, ktorá býva veľmi častou príčinou otráv jedlom. Podľa juhokórejských vedcov z Chonnam National University Hwasun Hospital však táto baktéria dokáže oveľa viac. Baktérie salmonely vedia preniknúť až k nádorovým bunkám a zalarmovať imunitný systém, aby dokázal úspešne ničiť nádory. Imunitný systém totiž pri agresívnom bujnení rakovinových buniek zlyháva a nelikviduje ich ako cudzorodé telesá.

Český študent skúma netradičný liek proti rakovine

Doterajšie pokusy na zvieratách dopadli veľmi sľubne. Viac ako polovica myší s rakovinou hrubého čreva sa vyliečila bez vedľajších účinkov. Vedci veria, že za úspechom stoja práve baktérie salmonely a dokážu rakovinové bunky zabíjať. Štúdiu publikovali v odbornom magazíne Science Translational Medicine.

Podľa kórejských vedcov ide o prvý prípad, keď výskumníci využili reakciu organizmu na salmonelu v boji s rakovinou. Experiment vzišiel z predchádzajúcej štúdie, ktorá odhalila, že salmonela produkuje proteín spúšťajúci silnú imunitnú odpoveď. Experti dodali, že vedľajších účinkov liečby by sa pacienti nemuseli báť, pretože pri výskume použili bezpečnú formu salmonel, miliónkrát menej účinnú ako kmeň spôsobujúci otravu jedlom.

Črtá sa nová liečba