Piatok29. marec 2024, meniny má Miroslav, zajtra Vieroslava

Vysielajú mimozemšťania signály? Astronómovia objavili záhadné impulzy z hlbokého vesmíru

Ilustračné foto (Zdroj: repro AmericaSpace.com, Profimedia)

TORONTO - Dvaja astronómovia veria, že možno sa im podarilo naraziť na nové dôkazy, ktorý by naznačovali existenciu mimozemskej inteligencie. Podľa nich až 234 hviezd vysiela signály, ktoré by mohli pochádzať od vesmírnych cudzincov, avšak vedecký svet o tom zatiaľ až tak veľmi presvedčený nie je.

Objav vedcov: Je baktéria dôkazom, že sa "Super mimozemšťania" živia zvláštnou energiou?

Astronómovia Ermanno Borra a Eric Trottier z Laval University v Kanade prehľadali v rámci projektu Sloan Digital Sky Survey neuveriteľných 2,5 milióna hviezd, aby našli určitú anomáliu. Z tohto množstva identifikovali 234 objektov, ktoré vysielali zvláštny pulzujúci signál, ktorý by vraj mohol pochádzať od inteligentnej mimozemskej rasy.

V článku publikovanom na portáli arvix.org uviedli, že 234 hviezd sa v drvivej väčšine nachádza v spektre F2 až K1. Podľa nich existuje viacero možností vysvetlenia, ale ani jedna z nich nie je dostatočne vhodná a dá sa veľmi ľahko vyvrátiť. Nakoniec preto vzali do úvahy aj to, že signály sú spôsobené svetelným pulzovaním generovaným mimozemšťanmi, ktorí takto dávajú na vedomie svoje existenciu.

Vysielajú mimozemšťania signály? Astronómovia
 (Zdroj: Ermanno Borra and Eric Trottier )

Autori však priznávajú, že ich objav nie je dostatočný na to, aby existenciu dostatočne potvrdil a hovoria, že musia zvýšiť úsilie, aby našli niečo, čo by ich teóriu plne podporilo. Na druhej strane ich objav bol označený nízkou známkou na stupnici SETI, venovanej pozorovaniu mimozemskej inteligencie, čo naznačuje, že nemusí byť taký významný, ako si Borra a Trottier myslia.

"Mimoriadne tvrdenia si vyžadujú mimoriadne dôkazy. Je príliš skoro tieto údajné signály jednoznačne priradiť k činnosti mimozemských civilizácií. Medzinárodne dohodnuté protokoly pre vyhľadávanie dôkazov o modernom živote mimo Zem si vyžadujú uchádzačov potvrdených nezávislými skupinami pomocou vlastných ďalekohľadov a všetky prirodzené vysvetlenia musia byť vyčerpané pred odvolávaním sa na mimozemské zásahy ako vysvetlenie," uvádza sa v stanovisku odborníkov.