Piatok29. marec 2024, meniny má Miroslav, zajtra Vieroslava

Objav vedcov: Je baktéria dôkazom, že sa "Super mimozemšťania" živia zvláštnou energiou?

Ilustračné foto (Zdroj: SITA/AP)

LONDÝN - Oblasti vesmíru, o ktorých sa predtým myslelo, že sú neobývateľné, by mohli v skutočnosti prekypovať životom. Vedci veria, že mimozemské bytosti by sa mohli živiť kozmickým žiarením po tom, čo v Južnej Afrike objavili nevšednú baktériu.

Motorkári chceli vstúpiť do tajnej Oblasti 51: VIDEO ukazuje, ako si stráže podali votrelcov

Extrémny mikrób, baktériu Desulforudis audaxviator, našli v bani na zlato v Južnej Afrike 2,8 km pod zemským povrchom, ako sa živí rádioaktívnymi látkami z rozpadu uránu. Tento objav prinútil vedcov k prehodnoteniu predpokladu, či by sa niečím podobným nemohli kŕmiť aj živé bytosti vo vesmíre.

Dimitra Atri, ktorý zistenie publikoval, pre Science Alert povedal: "Naozaj upútala moju pozornosť, pretože ju plne pri živote držia rádioaktívne látky. Kto môže povedať, že život na iných planétach nie je taký istý?"

Desulforudis audaxviator
Desulforudis audaxviator  (Zdroj: nasa)

Juhoafrická baktéria prežíva na horninách, ktoré sú pokryté žiarením. Štúdia ukazuje, že ak sa Desulforudis audaxviator dokáže kŕmiť rádioaktívnymi vedľajšími produktmi, potom mimozemšťania môžu byť schopní prežiť na neočakávaných zdrojoch energie, ako je kozmické žiarenie. To by znamenalo, že mimozemský život môže existovať v oblastiach vesmíru vyhodnotených predtým ako neobývateľné.

Napriek tomuto vcelku logickému pohľadu sa astrobiológ NASA Chris McKay pre Popular Science vyjadril, že získaná energia je veľmi malá a pri vysokej radiácii by organizmus musel vynaložiť veľa energie na opravu škôd spôsobených žiarením. Čiže už samotný proces spotrebuje veľa energie.

Viac o téme: Mimozemšťania