BRATISLAVA - Ísť si za svojím snom, aj napriek neprajníkom. A dočkáte sa vytúženého úspechu. Toto je príbeh Austrálčanky, ktorá začala podnikať vo veľmi mladom veku. Najprv sa jej nedarilo, ale nenechala sa odradiť. Nemala ešte ani tridsať rokov, keď zarobila prvý milión. Každému teraz ponúka rady, ako dosiahnuť úspech.
Podnikateľka a dizajnérka šperkov Samantha Wills je skutočne šikovná dievčina. Začínala pred 12 rokmi rokmi, kedy sa rozhodla, že od základov prekope svoj život. Zbalila si všetky svoje veci z rodného mestečka Port Macquarie a vydala sa do veľkomesta Sydney. Keď mala cez dvadsať dokov, jej biznis bol iba lokálny, no onedlho mala siahať až ku hviezdam.
V dvadsiatich štyroch mala dlh vo výške 80-tisíc dolárov. O dva roky mala na konte už vyše milióna dolárov. Dnes, keď má 34 rokov, jej biznis dosahuje ročný obrat vo výške 10 miliónov dolárov. Ako sa jej to podarilo? Za jej úspechom je skĺbenie predností e-marketingu na sociálnych sieťach a bohémskeho dizajnu šperkov, píše magazín Forbes.
"Moj prvý miľník spočíval vo vytvorení značky, s ktorou sa ľudia chceli stotožniť," tvrdí Willsová. Pred dvanástimi rokmi začala svoje ručne vyrobené výrobky predávať na austrálskej pláže Bondi Beach. Postupne vyrábala prstene, náhrdelníky, náušnice a náramky. Po štyroch rokoch sa dostala do červených čísiel. Nevzdávala sa a vyrábala ďalej. Postupne sa jej začalo dariť.
Kľúčovým bolo spojenie jej značky so svetovými menami ako napríklad Eva Mendes, Rihanna a Drew Barrymore. Jej náušnice boli predvedené aj v kultovom filme Sex v meste. Na začiatku tohto roka založila Nadáciu Samanthy Willsovej, aby pomáhala ženám presadiť sa v biznise. "Chcem, aby Nadácia spájala ženy v rovnakej fáze kariéry a aby im pomáhala na ceste za svojim úspechom," nechala sa počuť Samantha.
Medzi jej zásadné pravidlá patrí, očakávať neočakávané. Neznamená to nemať plán, ale prispôosobiť sa nečakaným situáciám. "Najdôležitejšie je pokračovať v čase, keď to pomaly vzdávate."
Ďalšou jej vlastnosťou je poznať svoje slabiny, vytvoriť si dobrý tím ľudí, určiť správny smer firmy, poďakovať svojej firme za úspech a byť vášnivým na ceste za svojim úspechom. "Nevyhovárajte sa za to, že si nejdete za svojim cieľom," prezrádza Willsová a dodáva, že "nikdy nebude ten správny čas. Vložte do toho celé svoje ja. Využite kritiku posmešníkov na to, aby vás posilnila. Dokážte im, že sa mýlia," radí na záver úspešná žena.