Streda24. apríl 2024, meniny má Juraj, zajtra Marek, Marko, Markus

Desivý objav astronómov: Vesmír je nebezpečnejší, ako sme si mysleli, hrozí totálny rozvrat!

Ilustračné foto (Zdroj: thinkstock)

WASHINGTON - Nové bádanie NASA, zamerané na čierne diery, vedcov znepokojuje. Vyzerá to tak, že vesmír ukrýva oveľa viac tajomstiev, ako si odborníci doteraz mysleli. Niektoré z nich by nás mohli zahubiť!

Vedci objavili ďalších päť veľkých čiernych dier a nový výskum odhaľuje, že by ich mohlo byť vo vesmíre oveľa viac, ako doteraz predpokladali. Astronómovia objav uskutočnili až teraz, pretože diery boli zatemnené prachom a plynom. Nález naznačuje, že vo vesmíre sa nachádzajú milióny ďalších čiernych dier.

Vedecká teória padá: Objav najväčšej čiernej diery mení aj vedomosti o našej galaxii!

Superhmotné čierne diery s nekonečnou hustotou sú schopné pohltiť všetko, čo im skríži cestu a vedci sa obávajú, že keby sa dostali do blízkosti našej slnečnej sústavy, život na modrej planéte by bol  v reálnom ohrození. Ich gravitácia by mohla zmeniť zemskú obežnú dráhu okolo Slnka a vyvolať totálnu zmenu klímy. Teploty v lete by dosahovali stovky stupňov Celzia a extrémne ľadové zimy by zničili život na povrchu Zeme, informuje Mirror.

Čierne diery zachytil špeciálny teleskop NASA, ktorý je navrhnutý tak, aby dokázal zachytiť vysoko energetické röntgenové lúče zo vzdialených objektov. „Už dlho sme vedeli o supermasívnych čiernych dierach, ktoré nezanikli v prachu a plyne, ale teraz máme podozrenie, že v našom dohľade sú skryté ešte mnohé ďalšie, ktoré sme doteraz nezachytili,“ povedal George Lansbury z Centra pre extragalaktickú astronómiu na univerzite v Durhame. „HHHoci sme zachytili len päť takýchto objektov, keby sme naše výsledky dali do pomeru s celým vesmírom, predpokladané čísla by boli obrovské,“ dodal.

Desivý objav astronómov: Vesmír