SaS sa obula do Plavčana: Reforma školstva mala byť schválená oveľa skôr, dnes je už neskoro | Topky.sk

Utorok, 19. jún 2018. Meniny má Alfréd, zajtra Valéria.

SaS sa obula do Plavčana: Reforma školstva mala byť schválená oveľa skôr, dnes je už neskoro

Branislav Gröhling
Branislav Gröhling, Zdroj: SITA
19.01.2017 15:25

BRATISLAVA - Je neskoro, aby bola vízia pre školstvo schválená až po roku pôsobenia ministra školstva Petra Plavčana. Prípravu reformy, zvýšenie platov učiteľov priemernou mierou či zvládnutie predsedníctva strana Sloboda a Solidarita na rozdiel od ministra za úspech nepovažuje.


"Vo všetkých okolitých štátoch v reakcii na výsledky PISA okamžite zasadla vláda a ministerstvo školstva a diskutovali a prezentovali konkrétne kroky na zlepšenie systému školstva. Náš minister sa po trištvrte roku pýši dokumentom, ktorý ani len nie je schválený," hovorí poslanec NR SR za SaS a tímlíder strany pre školstvo Branislav Gröhling.

Dodáva, že učitelia na školách neberú reformu vážne, pretože predstavuje víziu o desať rokov, no školami otriasajú problémy dneška, ktoré si vyžadujú okamžité riešenie. "Nedostatok kvalitných či aktualizovaných učebníc uspôsobených na dnešné potreby výučby, nedostatok asistentov, nefunkčné kontinuálne vzdelávanie, ale aj nadmerný počet škôl, ktoré sa navzájom pripravujú o žiakov. Nultý akčný plán mál minister vytvoriť hneď po tom, ako nastúpil do funkcie, nie ho začať pripravovať po roku," tvrdí Gröhling a pripomína, že minister má nástroje na to, aby urobil racionalizáciu, avšak chýba mu odvaha.

Poslanec si rovnako myslí, že zvýšenie platov učiteľov o 6 percent nebol až taký úspech, ako to prezentuje minister. "Takto sa zvyšujú platy každoročne, navyše toto zvýšenie prebehlo po veľkom tlaku učiteľov aj verejnosti. Stále nie je doriešená otázka, ako dostať do škôl mladých učiteľov, pretože nástupný plat ich skrátka neláka," vymenúva Gröhling.

Podľa neho mal minister Plavčan od prvého dňa svojho pôsobenia začať pracovať na zlepšovaní čitateľskej, matematickej, prírodovednej aj finančnej gramotnosti našich žiakov. "Už dlho vieme, že v tomto ohľade zaostávame a školy ani učitelia nemajú poskytnuté potrebné nástroje na zlepšenie. Minister sa mal sústrediť na kvalitu vzdelávania a škôl a nie opäť pripravovať len ďalší reformný dokument v poradí," uzatvára poslanec. Informovalo o tom Komunikačné oddelenie SaS.


Nástroje k článku



ZDROJ: TASR
FOTO: SITA

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články