Piatok29. marec 2024, meniny má Miroslav, zajtra Vieroslava

Drsná kritika filmu o kontroverznej Amy Winehouse: Je mi z toho zle!

Amy Winehouse Zobraziť galériu (10)
Amy Winehouse (Zdroj: SITA)

LONDÝN - Príbuzní zosnulej anglickej umelkyne Amy Winehouse skritizovali dokument Amy režiséra Asifa Kapadiu, ktorý je podľa ich slov nevyvážený a zavádzajúci. Speváčkin otec dokonca uviedol, že keď snímku prvýkrát videl, prišlo mu zle.

"Rodina Amy Winehouse si myslí, že tento film je premárnená príležitosť osláviť jej život a talent a taktiež, že je zavádzajúci a obsahuje viacero základných neprávd. Speváčkina rodina sa chce preto od tejto snímky dištancovať. Myslia si, že tvorcovia vynechali viacero dôležitých vecí ako napríklad úlohu jej rodiny. Rozprávanie tvoria výpovede malej vzorky Amyných známych, pričom mnohí z nich s ňou nemali v posledných rokoch jej života nič spoločné. Opačné názory sa do snímky vôbec nedostali," uviedol v oficiálnom vyhlásení hovorca speváčkinej rodiny.

Speváčkin otec Mitch Winehouse sa k snímke vyjadril v rozhovore pre denník The Sun. "Keď som to prvýkrát videl, tak mi prišlo zle. Amy by bola zúrivá. Nie je to to, čo by chcela," vyhlásil. Tvorcovia snímky však trvajú na tom, že dokument je objektívny. "Keď sme sa rozhodli nakrútiť tento film, mali sme plnú podporu rodiny Winehousovcov a k tomuto projektu sme pristúpili s absolútnou objektivitou. Absolvovali sme približne sto rozhovorov s ľuďmi, ktorí poznali Amy Winehouse - s jej priateľmi, rodinou, bývalými partnermi a ľuďmi z hudobného priemyslu, ktorí s ňou pracovali. Príbeh, ktorý tento film rozpráva, je odrazom toho, čo sme prostredníctvom týchto rozhovorov zistili," uviedli.

Amy Winehouse vydala debutový album s názvom Frank v októbri 2003. Nahrávka si vyslúžila pozitívne reakcie a Winehouse následne získala dve nominácie na BRIT Awards. O tri roky neskôr vyšla jej druhá štúdiovka Back To Black, ktorá sa stala najpredávanejším albumom roka 2007 vo Veľkej Británii. Vzišli z nej hity ako Rehab či You Know I'm No Good a nasledovalo šesť nominácií na prestížne hudobné ceny Grammy, pričom päť z nich premenila na sošky. V roku 2009 sa tak dostala do Guinnessových svetových rekordov ako britská interpretka s najväčším počtom cien Grammy. Po týchto úspechoch však nasledoval prudký pád - Winehouse niekoľkokrát nedokázala dokončiť svoje vystúpenia, zabúdala texty piesní i mená členov kapely a často bola viditeľne pod vplyvom alkoholu. V júni 2011 po fiasku na belehradskom koncerte zrušila celé európske turné. Speváčka zomrela 23. júla 2011 vo veku 27 rokov. Príčinou úmrtia bola konzumácia veľkého množstva alkoholu.