Piatok19. apríl 2024, meniny má Jela, zajtra Marcel

Tomáš zažil na dovolenke v Taliansku hrôzu: Vodič nás takmer zabil! Šokujúca odpoveď cestovky

Dovolenka snov to vraj rozhodne nebola Zobraziť galériu (5)
Dovolenka snov to vraj rozhodne nebola (Zdroj: Tip čitateľa)

BRATISLAVA - Tomáš sa veľmi tešil na vytúženú dovolenku na Sicílii a predstavoval si, ako si tam oddýchne a spozná nádhery tohto talianskeho regiónu. No namiesto relaxu zažil poriadny stres a chvíľami sa obával aj o svoj život. Podľa cestovky sa ale nič nestalo a nechápe, na čo sa klient sťažuje.

Vaše tipy

Tomáš si zakúpil dvojtýždňový zájazd na Sicíliu v cestovnej kancelárii Koala Tours. S priateľkou a známymi si mysleli, že ich čakajú dni plné zážitkov. Aj boli, no hlavne tých negatívnych. Prvý na nich čakal už počas transferu z letiska do hotela. Vodič autobusu svojou jazdou totiž priamo ohrozoval život cestujúcich. 

Tomáš zažil na dovolenke
Zobraziť galériu (5)
 (Zdroj: Tip čitateľa)

Upadal do mikrospánku, museli sme na neho kričať

"Zaspával od únavy, upadal do mikrospánku, zvalil sa na volant a na bočné sklo. Autobus viedol stredom cesty nekoordinovaným spôsobom, vybočoval do oboch strán. Neprestajne si utieral pot z tváre. Ľudia sediaci za ním ho pri každom zjavnom oťažení očných viečok budili. Kričali sme na neho pri každej takmer kolíznej situácii. Do steny tunela takmer vrazil viac ako desaťkrát," opisuje dramatickú situáciu tridsaťštyriročný Slovák. Za normálnych okolností by problém riešiel delegát, no keďže ten v autobuse s klientmi cestovnej kancelárie počas 180 kilometrov dlhého prevozu nebol, nebolo sa na koho obrátiť. Šofér bohužiaľ hovoril len po taliansky a na výzvy zastaviť vôbec nereagoval, nedalo sa s ním podľa výpovede svedkov vôbec dohovoriť. Toto všetko sa stalo len pár týždňov po havárii slovenského autobusu s dovolenkármi v Srbsku, pri ktorej zahynulo päť osôb. 

Cestujúci v strachu o svoje životy pod zámienkou potreby ísť na toaletu nakoniec prinútili vodiča zastaviť na odpočívadle. Tam zavolali delegátovi a do cestovky, ktorá sa ich mala snažiť presvedčiť, aby s týmto vodičom pokračovali v ceste až do letoviska a nerobili paniku. Nakoniec predsa len riziko, že by mohlo prísť k podobnej tragédii, ako v Niš, nepodstúpili a poslali nového vodiča. 

Päť hviezdičiek? To je vtip!

Týmto to ale neskončilo. Ďalšie prekvapenie na dovolenkárov čakalo po príchode do hotela. Malo ísť o päť a pol hviezdičkový hotelový komplex plný luxusu a so službami ultra all inclusive, pričom zájazd stál pred udelenou zľavou viac ako 1600 eur na osobu. Za takú cenu by človek naozaj očakával len tú najvyššiu kvalitu. Tú ale vraj turisti nedostali. Problémy boli viaceré, Tomáš niektoré z nich opísal bližšie: 

  • Len málokto z personálu hovoril po anglicky, čiže vyriešiť prípadné reklamácie bolo prakticky nemožné
  • Po ubytovaní sa Tomáš zistil, že minibar je poloprázdny. Upozornil na to hneď recepčnú, aby sa náhodou nestalo, že mu chýbajúce položky dajú doplatiť.
  • Na hotelovej izbe bolo niekoľko dní cítiť cigaretový dym, ktorý sa evidentne šíril cez klimatizáciu z vedľajšej izby, hoci všetky izby mali byť nefajčiarske. Dym sa prestal šíriť po tom, ako sa hostia z dotyčnej izby odsťahovali. Celý hotel vraj pôsobil pomerne ošumelo. 

Tomáš zažil na dovolenke
Zobraziť galériu (5)
 (Zdroj: Tip čitateľa)

Tomáš zažil na dovolenke
Zobraziť galériu (5)
 (Zdroj: Tip čitateľa)

  • Pri bazéne sa konala párty pre skupinu hostí z hotela. Na záver pre nich zamestnanci hotela vystrojili ohňostroj, na ktorý údajne neupozornili zvyšných hostí hotela sediacich na druhej strane bazéna. Všetok odpad z ohňostroja, ktorý sa mal konať priamo nad ich hlavami, aby ho bolo dobre vidno z druhej strany, dopadol na nich a do ich pohárov. 

Tomáš zažil na dovolenke
Zobraziť galériu (5)
 (Zdroj: Tip čitateľa)

  • Slabá kuchyňa a výber nápojov v rámci ultra all inclusive, pričom drinky sa vraj Slovákom, na rozdiel od iných hostí, podávali vo večernom bare častokrát v plastových pohároch. 

 

Tomáš považuje prezentovanie daného hotela cestovnou kanceláriou ako vyše päťhviezdičkového za klamlivú reklamu, a preto dovolenku reklamoval. Odpoveď od cestovky ho šokovala. Vyplýva z nej totiž, že bola zaslaná inému nespokojnému klientovi, pretože reaguje na skutočnosti, ktoré vo svojej reklamácii Tomáš vôbec neuvádzal. Okrem iného ale zareagovali aj na sťažnosť ohľadom unaveného vodiča, a to takto: "Po šetrení danej skutočnosti mám potvrdené od delegáta aj našej zmluvnej dopravnej spoločnosti, že vodič absolvoval povinný osemhodinový oddych, resp. spánok, tak ako je to podľa pokynov našej spoločnosti prikázané. Máme potvrdené, že počas cesty na hotel Portorasa mal síce vodič dve situácie (ktoré bezpečne zvládol), kedy musel promptne zareagovať kvôli dopravnej situácii na ceste, ktoré mohli vyznieť nebezpečne a možno práve to vo vás vyvolalo obavu. Určite by sme pri všetkej empatii s vami chceli spomenúť i to, že v čase, kedy ste tento transfer absolvovali, bola čerstvá tragická udalosť týkajúca sa autobusovej dopravy, čo samozrejme v klientoch môže vzbudiť pocit strachu. Kombinácia vyššie uvedených atribútov, ako aj únava po lete na Sicíliu v ranných hodinách mohli spôsobiť to, že ste vnímali danú situáciu inak, než v skutočnosti naozaj bola." 

Tomáš zažil na dovolenke
Zobraziť galériu (5)
 (Zdroj: Tip čitateľa)

Zvláštne bolo aj to, že odpoveď na reklamáciu obdržal klient od inej cestovnej kancelárie než tej, u ktorej si zájazd zakúpil. Boli preto na mieste pochybnosti o ochrane osobných údajov a jej prípadnom porušení. Koala Tours ale argumentuje tým, že dodržiava všetku platnú legislatívu a žiadny zákon neporušila. "V našom katalógu na strane 413 je uvedený rozsah spracovania osobných údajov, kde sa píše, že osobné údaje budú poskytované tretím stranám a sprostredkovateľom v zmysle zákona o ochrane osobných údajov, t.j. subjektom spolupracujúcim s CK, ktorými sú okrem iných aj partnerské cestovné kancelárie," uviedol riaditeľ CK Koala Tours, Oliver Kluch.

Tomáš je s celkovým prístupom cestovnej kancelárie nespokojný a žiada preto od nej finančnú náhradu. "Úplne sme stratili radosť z dovolenky, boli to dva týždne stresu, ktorý už nechceme nikdy zažiť," povedal. Keďže cestovka nevidí dôvod na odškodnenie klienta, celá vec zrejme skončí na súde. 

Viac o téme: DovolenkaReklamáciaSicíliaCestovná kanceláriaKoala tours
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu