Sobota20. apríl 2024, meniny má Marcel, zajtra Ervín

Podivnosti okolo označovania lístkov v bratislavskej MHD: Dopravný podnik vinu odmieta

Ilustračné foto
Ilustračné foto (Zdroj: Jan Zemiar)

BRATISLAVA - Nedorozumenie či pokus ako zarobiť? Na ďalší problém v bratislavskej mestskej hromadnej doprave upozornil náš čitateľ, keď si cez SMS kúpil cestovný lístok a nasadol do autobusu. Vtedy zbadal, že tu niečo nesedí. Keby ho stretol revízor, dostal by pokutu. O čo išlo?

Vaše tipy

Kurióznu situáciu zažil cestujúci v bratislavskej hromadnej doprave. To ho vytočilo do takej miery, že sa posťažoval aj Dopravnému podniku, ktorý prevádzkuje mestskú dopravu.

"Zažil som v MHD Bratislava kurióznu situáciu, ktorá ma zalarmovala, pretože sa pokojne mohla stať aj mne a bol by som o 70 euro ľahší a spravodlivosti by som sa typicky slovensky nedovolal," napísal náš čitateľ.

"Nastúpim v čase, povedzme, 13:58 s lístkom platiacim od 13:58 a vo vozidle svieti čas 13:56-13:57 (1,5 až 2 minúty som nameral 3x za sebou!). Revízor, ktorý nastúpil so mnou si cvakne lístok s časom 13:56-13:57 a tvrdí, že sa už 1-2 minúty veziem zadarmo a chce má skásnuť o ďalších 70 euro aj keď som zaplatil už 1 euro za SMS lístok," opísal celú príhodu.

Potom si začal všímať presné časy a nepozdávalo sa mu to. "Bol som svedkom takejto udalosti, následne som si tie SMS lístky a vaše časy v autobusoch začal sledovať a stopovať sám. Zaváňa mi to podvodom na platiacich cestujúcich ako som ja."

Námietku čitateľa však DPB zmietli zo stola. "Všetky označovače cestovných lístkov v spojoch MHD v Bratislave sú jednotne nastavené podľa Frankfurtského času. DPB, a.s. nie je zodpovedný za čas, ktorý má na mobilnom telefóne nastavený cestujúci," tvrdí hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

Kompetentní odporúčajú všetkým cestujúcim, aby si cestovný lístok kúpili v dostatočnom časovom predstihu. "Čo sa týka využitia SMS cestovného lístka, odporúčame cestujúcemu, aby si dôsledne preštudoval Prepravný poriadok a Tarifu MHD v Bratislave, kde je jasne definované ako správne používať túto službu. Do vozidla musí cestujúci nastúpiť už s prijatým platným SMS cestovným lístkom. Tieto informácie sú dostupné nielen na webovej stránke DPB, ale aj na zastávkach a tiež na každom vozidle DPB formou nálepky," poradila Volfová.

DPB nám poskytol aj rozšírené stanovisko, kde celú situáciu ešte viac vysvetľuje. Toto je stanovisko od hovorkyne Adriany Volfovej:

"Spoločnosť zabezpečujúca pre DPB, a.s. službu SMS cestovný lístok pravidelne kontroluje synchronizáciu ich  systémového času, ktorý sedí na sekundu presne s časom na označovačoch cestovných lístkov (preverili to aj dnes ihneď po Vašom podnete a čas na sekundu presne sedel). Z tohto dôvodu situácia, ktorú popisuje čitateľ, nemohla vzniknúť.

Ďalší dôvod, prečo ani teoreticky takýto nesúlad nie je možný, je, že sme sa nikdy s podobnou situáciou nestretli a revízori nikdy na podobný problém neupozornili, ani nebola takáto pokuta udelená, nakoľko v našom systéme to na sekundu presne vieme preveriť, odkedy má cestujúci platný SMS cestovný lístok.

Ak má cestujúci takéto skúsenosti, nech zadefinuje presne, v ktorých spojoch sa mu takéto nezrovnalosti stali (žiadali sme Vás o to už včera, zatiaľ však cestujúci zrejme informácie neposkytol...) Revízor pri výkone kontroly kontroluje, či  cestujúci cestuje s platným prijatým SMS cestovným lístkom. Podmienkou služby SMS cestovný lístok je nastúpiť do vozidla MHD už s prijatým platným SMS cestovným lístkom, nielen s požiadavkou."

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu