Od Volkswagenu očakávame elegantné, nekonfliktné autá. Avšak po modeli Arteon je aj VW T-Roc auto, ktorého dizajn a zameranie kričia nápaditosťou a zmyslom pre humor.
Už na prvý pohľad je T-Roc iný, ako ostatné modely Volkswagenu. Jeho karoséria je svalnatá, výraz v jeho svetlách je šibalský a na veľkých kolesách a zvýšenom podvozku má sympaticky sebavedomý postoj. Viacuholníkové denné LED svetlá na mieste, kde by ste inak hľadali hmlovky, zaručujú, že T-Roc spoznáte na prvý pohľad. Volkswagen to pri T-Rocu skrátka stavil na emócie a dovolíme si tvrdiť, že mu to vyšlo.
Ak vás zaujíma, ako Volkswagen T-Roc jazdí, kliknite na www.volkswagenblog.sk, kde nájdete veľký test T-Rocu 2,0 TSI s rozsiahlou fotogalériou, ako aj iné testy, novinky a zaujímavosti zo sveta Volkswagenu.
Poďme sa však pozrieť na T-Roc, ktorý nájdete aj na blogu. Ten je výnimočný, pretože sa jedná o top verziu s motorom 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 koní), ktorá má navyše ešte aj pohon všetkých štyroch kolies. A to sú popri parádnom dizajne ďalšie dôvody na sebavedomú jazdu.
Funky nálada
Volkswagen T-Roc to síce hrá najmä na city, to však vôbec neznamená, že nie je praktický. Skôr naopak. Aj napriek jeho kompaktným, „mestským“ rozmerom ponúka dostatok miesta pre štyroch a k tomu ešte aj slušný batožinový priestor. Ten má objem 445 litrov a po sklopení operadiel zadných sedadiel (samozrejme do roviny) sa zväčší až na 1290 litrov.
Posed na predných sedadlách s funky čalúnením je príjemný a pozíciu za volantom si nájdete ľahko. Vzadu poteší primeraný sklon operadiel, takže napriek tomu, že tu nie je toľko priestoru ako v Tiguane, dlhšie cesty nie sú problém. Šoférovať T-Roc je veľmi príjemné. Vďaka dynamickému riadeniu prevzatému z Golfu GTI má T-Roc okamžité reakcie na povely volantom, takže je ľahké s ním nadviazať takmer telepatické spojenie. Podvozok je primerane pohodlný, avšak na rozdiel od iných crossoverov si T-Roc naozaj vychutnáva zákruty a je možné s ním jazdiť prekvapivo rýchlo. Nabáda ho k tomu aj motor.
Jeho výkon 190 koní mu umožňuje zrýchliť na stovku už za 7,2 sekundy! Vy to môžete celé sledovať na novom digitálnom prístrojovom štíte s perfektnou grafikou a množstvom rôznych zobrazení. Mimochodom, T-Roc si pochutí aj na nespevnených cestách. Je vybavený pohonom 4Motion Active Control, ktorý ponúka špeciálne režimy do terénu a vďaka šikovne naladenej elektronike sa zaobíde aj bez mechanických uzávierok diferenciálov.
Pre koho?
Volkswagen T-Roc je koncipovaný tak, aby sa páčil ženám. Ponúka dvojfarebné lakovanie karosérie, množstvo rôznych diskov kolies, ako aj možnosti vyparádiť si interiér presne podľa svojich predstáv.
Avšak práve vďaka jeho odvážnemu charakteru a dynamickým jazdným vlastnostiam si myslíme, že sa bude možno ešte viac páčiť aj mužom. Tak či tak, T-Roc splnil svoju misiu.
Priniesol svieži vietor do segmentu a trochu Roc(k)u na nudné cesty. Už sa tešíme, keď ho budeme vídať častejšie.
- reklamná správa -