KOŠICE – Nezávislý kandidát Ján Dečo dnes oficiálne oznámil svoj úmysel kandidovať za primátora Košíc. Stal sa tak už tretím kandidátom na post prvého muža východoslovenskej metropoly.
Prvý oznámil ešte v marci svoju kandidatúru terajší starosta mestskej časti Západ Rudolf Bauer, ktorý si už primátorovanie vyskúšal v rokoch 1993 až 1994. Terajší primátor Košíc Richard Raši oznámil svoju kandidatúru koncom júna a dnes sa k nim pridal Ján Dečo. Všetci traja chcú, samozrejme, pre mesto len to najlepšie a hľadajú podporu u jeho obyvateľov.
„
Richard Raši uviedol, že chce byť naďalej primátorom všetkých Košičanov a pri ohlásení svojej kandidatúry predstavil aj konkrétne body svojho programu. „Budem naďalej pokračovať v ochrane obyvateľov mesta, či už proti ťažbe uránu alebo povodniam. Budem pokračovať v obnove MHD, naďalej budeme pokračovať v sprístupňovaniu bývania mladým rodinám a budeme získávať ďalšie pracovné miesta. Nezabúdame ani na seniorov a tiež na podporu kultúry a športu.“
Raši tiež prezradil, ako bude jeho kampaň vyzerať. "Chcem férovú kampaň, na ktorú mi prispeje strana Smer-SD z prostriedkov, ktoré získala od štátu za pralamentné voľby. Nebudem otvárať žiadny transparentný účet, kam by mali podnikatelia, alebo občania vkladať svoje peniaze. Ak ma chcú podporiť, lepšie bude ak podporia tých, čo to potrebujú, alebo pomôžu projektu pre mesto."
Ján Dečo je bývalý člen KDH. „Moja kandidatúra je slobodná a nezávislá od záujmov Bratislavy a veľkých politických strán a oligarchov. Chcem sa sústrediť na riešenie každodenných a skutočne praktických problémov Košičanov,“ povedal Dečo, ktorý v súčasnosti podniká v sociálnych službách a cestovnom ruchu. Konkrétne zatiaľ svoj program nepredstavil, chce ho formovať spoločne v diskusiach s občanmi. Dodal, že narozdiel od kandidátov veľkých politických strán a koalícií nemá rovnaké zdroje: „V najbližších mesiacoch sa chcem stretnúť s čo najviac Košičanmi - v kaviarňach, krčmách, na uliciach, na verejných podujatiach. Mojím cieľom nie je im niečo rozprávať, ale chcem si vypočuť, aké problémy ich trápia, aké majú priania a nápady,“ povedal Dečo. Odhaduje, že ho kampaň bude stáť okolo 45 tisíc eur.