Štvrtok25. apríl 2024, meniny má Marek, Marko, Markus, zajtra Jaroslava

FOTO Ľudia na internete len krútia hlavami: Takto slovenská firma komunikuje so zákazníkom

Ilustračné foto Zobraziť galériu (4)
Ilustračné foto (Zdroj: topspeed.sk, Jupiterimages)

BRATISLAVA - Každý zákazník, aj ten potenciálny, by si želal, aby s ním spoločnosť, od ktorej si hodlá niečo kúpiť, komunikovala na úrovni. A to aj vtedy, ak nie je v problematike veľmi zbehlý a možno sa pýta na otázky, ktoré môžu byť pre skúsených odborníkov banálne. Očakáva sa preto istá trpezlivosť a ústretové jednanie. Rovnako je to aj v prípade, ak sa na firmu znesie kritika. Zástupcovia by mali zachovať dekórum a chladnú hlavu, najmä keď si ich reakcie môže prečítať celý národ. Ako podľa niektorých dokazuje nasledovný prípad, ešte sa máme v tomto smere čo učiť.

Hrdí Slováci sa pýšili krásou našej domoviny a potom prišla rana: Prekliate USA na FOTO

Aj keď by ste boli vo svojom odbore špička a s výsledkami vašej práce by boli klienti spokojní, alfou a omegou kvalitného podnikania bude vždy komunikácia. Prístup ku zákazníkovi, ochota a pomoc znamenajú pri získavaní nových objednávok veľmi veľa. Mnohé firmy na Slovensku sa tým riadia už dávno a aj preto sa o nich šíria dobré referencie, iné by mohli ešte čo to zlepšiť.

Zlým príkladom sa podľa užívateľov stala aj istá firma s autofóliami, ktorej komunikácia momentálne koluje na internete. Keď sa pod PR článkom na motoristickej stránke ozval nespokojný zákazník, ktorému okrem iného vadil nezáujem personálu a arogancia, údajne majiteľka spoločnosti Zuzana mu to v komentári poriadne osladila a iróniou rozhodne nešetrila.

FOTO Ľudia na internete
Zobraziť galériu (4)
 (Zdroj: topspeed.sk, Jupiterimages)

Bez odozvy nezostal ani ďalší kritický komentár, v ktorom si užívateľ rypol, že keby mala firma dostatok zákazníkov, nepotrebuje si platiť promo článok. Tento názor sa dá síce ľahko vyvrátiť, ale radšej iným volením slov, než takto: "Presne tak. Sme pred krachom, dielňu máme neustále prázdnu a platíme si grafika, ktorý nám denodenne vyrába fotky nejakých áut, ktoré sú akože u nás. Žijeme len z predaja fólií a posledné peniaze sme investovali do tohoto článku. Preto veríme, že si niekto od nás kúpi fólie a zachráni nás pred krachom," opať si zaironizoval údajný zástupca firmy.

Nie práve uhľadený štýl konverzácie zanechal zlé dojmy aj v ďalšom užívateľovi, ktorý napísal Zuzane takýto odkaz a podľa počtu zdvihnutých palcov, sa páčil aj ostatným čitateľom diskusie.

FOTO Ľudia na internete
Zobraziť galériu (4)
 (Zdroj: topspeed.sk)

Potom majiteľka zvolila trochu iný prístup a napísala: "Naša spoločnosť si zakladá na spokojnosti našich zákazníkov. Ak niekto dá taký komentár ako Trenčan, dostane od nás adekvátnu odpoveď. Za nás hovoria referencie, ktorých máme najviac a v referenciách sa o ničom takom za posledné dva roky od kedy sú, nepíše. A vieme dobre o tom, že máme velké množstvo spokojných zákazníkov, ale ešte väčší počet závistlivcov a ľudí, čo nedoprajú úspech poctivej firme..."

Pravdou je, že rovnako ako predstavitelia a zamestnanci firiem, ani konkurencia či zákazníci, nie sú vždy práve najmilší a dokážu niekedy svojim nepríjemným správaním pošramotiť nervy aj toho najväčšieho flegmatika. Na druhej strane firma musí s takýmito situáciami rátať a mala by si vedieť zachovať profesionálny prístup.

A to hoci aj na sociálnej sieti, kde má firma svoj profil. Aj tu sa nájdu prípady, kedy sa komunikácia dostáva na značne osobnú úroveň.

FOTO Ľudia na internete
Zobraziť galériu (4)
 (Zdroj: FB/Autofólie Zuzi)

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu