Nedeľa, 28. august 2016. Meniny má Augustín, zajtra Nikola.

Pošta oznámila veľkolepé zrušenie žltých lístkov a potom to prišlo: Zákazníci sú znechutení

Ilustračné foto
Ilustračné foto
19.02.2016 15:00

BRATISLAVA - Tento týždeň oznámila Slovenská pošta veľkú zmenu. Žlté lístky, ktoré si nachádzame v schránkach, sa majú stať minulosťou. Veľa ľudí oznámenie o zásielkach formou sms-ky privítalo. Razom ale nastúpilo obrovské sklamanie a hnev. Vybaviť si túto službu nie je v praxi vôbec také jednoduché, ako to na prvé počutie vyznievalo. Ozvali sa nám nespokojní klienti a zdôverili sa nám so svojimi zážitkami.


Vaše tipy

"Dnes som bol na pošte. Chcel som si zriadiť elektronickú korešpondenciu. Poštárka mi núkala nejakú žltú kartičku, ktorú ja nepotrebujem a keďže tú kartičku máte ako podmienku pri zriadení si elektronickej pošty, tak som to nevzal," sťažuje sa náš čitateľ.

Ako sa zdá, nespokojní klienti vidia veľký problém v kartičke, ktoré je nevyhnutná, ak chcete dostávať namiesto žltých lístkov sms-ky. Aby ste ju získali, potrebujete si vystáť na pošte rad a vybaviť si ju. Ak ste už držiteľom Poštovej karty, ktorá uľahčuje komunikáciu s poštou, musíte na pošte vypísať tlačivo Žiadosť o elektronické oznamovanie zásielok. Uvedené tlačivo nájdete aj na webe. Až potom sa zbavíte žltých lístkov.

"Chcel som vám to uľahčiť, aby ste mi žlté lístky nemuseli dávať do poštovej schránky, ale aby ste mi namiesto lístka poslali smsku. Žiaľ, máte nezmyselnú kartičku, ktorú ja nepotrebujem, a bez nej to zriadiť nie je možné. Je naozaj potrebné mať tú kartičku na to, by ste mi poslali smsku, keď mám nejakú doporučenú zásielku?" pýta sa nespokojný čitateľ.

Pošta oznámila veľkolepé zrušenie

Poštovú kartu odmieta aj Martin a tu je jeho skúsenosť

Uľahčiť prácu doručovateľkám chcel aj ďalší čitateľ, preto sa rozhodol požiadať o Elektronické vybavenie zásielok. "Tak som si včera vytlačil žiadosť na elektornické oznámenie. Musel som dokonca kvôli tomu inštalovať najnovší PDF reader. Ale ok...," začína s opisom čitateľ Martin a pokračuje: "Vyplnil som tieto žiadost celej rodine - keď už, tak nech máme všetci pokoj. Prídem na poštu. Podám pani asi päť žiadostí a ona mi povie, že ku každému treba mať Poštovú kartu?! Čo to je? Som myslel, že jej ten euroobal natiahnem na hlavu."

Martin sa rozohnil a hlavou mu prebehlo množstvo otázok: "Na čo mi to je? Na čo to je komukoľvek? Tak chcete niečo zjednodušiť a dáte k tomu takúto podmienku? Ďalšia žiadosť, ďalšie papierovačky. Ak chcete zbierať zákazníkov - tak toto elektornické oznamovanie mohlo byť vaše TOP - mali by ste tam aj e-mail aj telefón. Ale takto, odmietam si robiť nejakú poštovú kartu, čo si na ňu mám zbierať body, zo čo? Za posielanie listov? A na konci roka mi pošlete pohľadnicu a 4 známky zadarmo? Nie, ďakujem," odkazuje Slovenskej pošte Martin a odporúča: "To radšej nech pani poštárka vypisuje celej rodine opäť žlté lístočky."

Pošta oznámila veľkolepé zrušenie

Reakcie Slovenskej pošty

Odpoveď sme hľadali priamo u kompetentných. Elektronické oznamovanie zásielok nahrádza tzv. žlté lístky a klienti, ktorí si ju aktivujú, budú oznámenia o zásielkach dostávať prostredníctvom sms či e-mailov. Cieľom je zvýšiť komfort poskytovaných služieb pre zákazníkov, zlepšiť kvalitu a úspešnosť doručovania a rozšíriť súčasné portfólio služieb. Služba je doplnkovou pre registrovaných zákazníkov Slovenskej pošty. "Poštová karta je iba médium, ktoré plní funkciu ´preukazu´ klienta, aby sa rýchlo, ľahko a jednoducho identifikoval pomocou elektronického snímania. Bez registrácie SP nedokáže identifikovať klienta a nemá žiadny zmluvný vzťah, na základe ktorého by mohla poskytovať individuálnu službu," informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová.

Poštová karta uľahčuje klientovi komunikáciu s poštou a občan si ju rovnako jednoducho a bezplatne vybaví na každej pošte v rámci Slovenska. Tlačivo je k dispozícii aj na internete.Slovenská pošta sa snaží vytvárať vzťah s klientom preto, aby mu vedela poskytovať okrem štandardných aj doplnkové a individuálne služby. "Registrácia klientov je úplne štandardný nástroj, ktorý už mnoho rokov využívajú banky, poisťovne či mnohé iné inštitúcie poskytujúce služby. Slovenská pošta má dnes už viac ako 300 tisíc registrovaných klientov," vysvetlila Pondelová.

Pošta poskytuje túto službu na základe žiadosti klienta - adresáta, ktorou požiada poštu, že chce byť elektronicky informovaný o uložených listových zásielkach na pošte prostredníctvom sms alebo e-mailu. Stačí, ak adresát pri prvotnej registrácii uvedie telefónne číslo, resp. e-mail, na ktoré si praje dostávať notifikácie. Zásielky, ktoré budú oznámené prostredníctvom tejto služby, bude SP vydávať na základe podacieho čísla zásielky, uvedeného v sms správe alebo e-maile, a dokladu totožnosti adresáta. "Občania nemusia pri každom výbere elektronicky oznamovanej zásielky predkladať poštovú kartu, na to im bude stačiť ukázať sms notifikáciu alebo email," zdôraznila hovorkyňa.

Klienti, ktorí Slovenskú poštu o službu nepožiadajú, budú aj naďalej dostávať Oznámenia o uložení zásielok tzv. žltý lístok štandardným spôsobom a nič sa pre nich nemení.


Galéria

Ilustračné foto

Nástroje k článku



FOTO: Archív
ZDROJ: miš

Nahlásiť chybu

Tagy

Najčítanejšie články